Tips för praktisk sadelkammare

Sv: Tips för praktisk sadelkammare

Smart :idea: Tack för tipset!
Fleecefiltar är ju jättebilliga. Nu ska jag bara be min snälla sykunniga kompis om en lite tjänst... :angel:
P.s jag kan sy - men det går åt så mycket svordommar...:p
 
Sv: Tips för praktisk sadelkammare

kl

Gammal tråd visserligen men håller på å bygger som bäst nu.

Är strax över 10m2 och rättså fyrkantigt, längst in blir det tre hyllor (60cm djup funderar jag på, planen är att kunna förvara täcken där, har kvar i princip alla "påsar" som täckena kommer i när man köper dom så tänkte ha det liggandes så.
Under den nedre hyllan blir det en stång så man kan hänga schabrak där. Samt längst ena väggen blir det klädhängare samt lite korgar för handskar,mössor osv, längst ner stövelupphängning samt skoställ för vanliga skor. Framför garderoben funderar jag på ett draperi, eller ja eg en gardin :)

Funderar på att bygga en platsbyggd hylla mot andra väggen , då blir den som en bit utanför dom stora hyllorna för täcken, om nån förstår hur jag menar, iaf funderar på en hylla med fack som rymmer 4 lindor i varje fack, golv till tak, inbillar mig att man får bättre överblick över lindorna , tkr det lätt blir så man bara använder det som ligger överst/ytterst annars ^^

Vad tror ni?
Himmel va svårt det är när man ska försöke bygga smart o framförallt "rätt" så man slipper göra om sen hehe
 
Sv: Tips för praktisk sadelkammare

Någon som har ett praktiskt tips hur man kan förvara benskydd på ett sätt som gör att man slipper tömma hela lådan varje gång för att hitta vad man söker? ;)
Gör inget om det är platskrävande då utrymme finns.

Kanske typ Ikeas "Skubb" som man hänger i taket eller på väggen?

Vi har Ikeas lilla stång som är till för köket, att hänga upp diskborstar och liknande på.
I_______I ser sen ut. Där hänger vi benskydd som ska torkas, sen har vi en sån där gallerkorg som man kan ha som sopkorg, som också hänger på väggen där vi lägger ner benskydd.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej, Vi har en cheval liberte 2002xl som läcker in vatten vid skötardörr och dörr till sadelkammaren. Har tätat med silikon i hörnen i...
Svar
1
· Visningar
794
Senast: RolandL
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 318
Anläggning Hej Jag har tänkt skaffa häst igen inom de kommande månaderna. Då jag inte har tillgång till mitt gamla privata stall så håller jag nu...
2
Svar
26
· Visningar
3 174
Senast: Angel
·
Anläggning Så har jag äntligen kommit fram till en stallritning som jag faktiskt gillar. Jag tror att jag har tänkt igenom det mesta. För att vara...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
9 719
Senast: MaRomer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp