Tips golvlist till balkong?

Frida.h

Trådstartare
På vår balkong sitter räcket utanför golvet, vilket gör att det är en ca 5cm glipa mellan golv/räcke. Inte nog med det, vi bor högst upp och storlekarna på balkongerna varierar, vilket betyder att större balkonger sticker ut nedanför oss! Tappar vi något faller det ner på grannens balkong. Vad kan man sätta i glipan för att saker inte ska ramla ner?? Tänker mig någon typ av ”vinkel-list” kanske...eller har ni bättre förslag eller vet ni vad jag ska köpa?
 
Hej, har du kollat in fibernät finns på rulle om 10 cm x 25 meter hos Bauhaus eller någon annat byggvaruhus. Jag tycker detta var lätt att montera då jag hjälpte min syster att täppa till under deras staket runt tomten så att valpen inte skulle rymma !
 
Vad är det för golv på balkongen? Tänker att det kan kanske räcka med en vanlig list (ev. silikon?) som gör att det stoppar vad-det-nu-är som är på väg att rulla iväg. Eller vill du att det ska täcka hela glipan? Då hade jag nog satt balkongskydd på hela insidan som gick hela vägen ner.
 
Vad är det för golv på balkongen? Tänker att det kan kanske räcka med en vanlig list (ev. silikon?) som gör att det stoppar vad-det-nu-är som är på väg att rulla iväg. Eller vill du att det ska täcka hela glipan? Då hade jag nog satt balkongskydd på hela insidan som gick hela vägen ner.

Det är klinkergolv, någon slags list som fäster bra på den ytan vore bra. Ska även kolla upp balkongskydd! Fast eftersom räcket sitter utanpå golvet och glipan är ca 5cm är det tveksamt om det kommer hjälpa då man fäster balkongskyddet i räcket...Vi har en ettåring här hemma, det är därför jag vill täcka glipan. Känns därför som det kan trilla ner små leksaker, pennor, papper eller vad hon nu kan få tag...:cautious::D

Hej, har du kollat in fibernät finns på rulle om 10 cm x 25 meter hos Bauhaus eller någon annat byggvaruhus. Jag tycker detta var lätt att montera då jag hjälpte min syster att täppa till under deras staket runt tomten så att valpen inte skulle rymma !

Förstår nog inte hur du tänker att man ska fästa fast fibernätet på balkongen? :) Golvet består av klinker så man kan inte skruva/borra fast det? :laugh:
 
Det är klinkergolv, någon slags list som fäster bra på den ytan vore bra. Ska även kolla upp balkongskydd! Fast eftersom räcket sitter utanpå golvet och glipan är ca 5cm är det tveksamt om det kommer hjälpa då man fäster balkongskyddet i räcket...Vi har en ettåring här hemma, det är därför jag vill täcka glipan. Känns därför som det kan trilla ner små leksaker, pennor, papper eller vad hon nu kan få tag...:cautious::D



Förstår nog inte hur du tänker att man ska fästa fast fibernätet på balkongen? :) Golvet består av klinker så man kan inte skruva/borra fast det? :laugh:

Den informationen saknades i TS, många har någon typ av golv t.ex plattor i trä som sammanfogats och då hade nätet kunna fästas under. Den golvlist du tänker på hindrar avrinning av regnvatten, men visst finns det L-lister i aluminium som kan fästas på klinkern med lim eller nåt. Det skiljer ju ganska mycket på vad du kan göra om det är en BR eller hyreslägenhet.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 163
Senast: Snurrfian
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 449
Senast: Ajda
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
28 154
Senast: Åsa A
·
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
3 774
Senast: Gumman123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp