Tips hotell i Stockholm, shopping

Coop

Trådstartare
Hej!
I slutet av september tänkte jag besöka Stockholm fre-sön tillsammans med maken för lite shopping. Det var längesedan som jag var där på "nöjesresa" och skulle gärna vilja ha lite tips på hotell som ligger inne i stan så vi slipper åka tunnelbana eller bussen. Har letat runt lite men blir inte klokare.

Coop
 
Finns ju massor i olika prisklasser. Kolla på t ex booking.com och sök efter karta. Vill du vara i centrum så kolla vid Norra Bantorget, Vasagatan, Drottninggatan - runt Centralen helt enkelt.
Hotell Sign vid Norra Bantorget tycker jag har varit OK men det beror ju på hur mycket det får kosta.
 
Vilka områden brukar du shoppa mest i och vilken prisklass vill du ha?

Mina föräldrars favorithotell i City är Grand Central men de brukar oftast bo på Söder och då Medis eftersom det ligger närmare där jag bor, men då vill de hålla sig till Scandic. Medis bodde jag själv på en vecka i våras när de gjorde arbeten vid min bostad, tycker det är ok men börjar bli lite slitet och är lite festinriktat. Grand Central tycker jag är väldigt fint och fräsht i dom rummen jag har varit, kan vara lite fullpackat på frukosten ibland.
 
Hej!
I slutet av september tänkte jag besöka Stockholm fre-sön tillsammans med maken för lite shopping. Det var längesedan som jag var där på "nöjesresa" och skulle gärna vilja ha lite tips på hotell som ligger inne i stan så vi slipper åka tunnelbana eller bussen. Har letat runt lite men blir inte klokare.

Coop

Jag och sambon bodde på hotell Birger Jarl och var helt klart nöjda. :)
 
Tack för era svar!
Jag är ju inte så bevandrad i Stockholm så jag vet inte vart jag vill shoppa så att säga. Prisklassen spelar inte så stor roll.
 
Om du är någonstans vid Centralen är det gångavstånd till mycket! Jag gillar ju långpromenader, så jag tyckte Sign låg bra till!
 
Radison Waterfront är mitt nya favorithotell i Stockholm. Bästa frukosten jag sett på länge. Och stora trevliga rum. Waterfront ligger precis vid centralen så det är nära till allt.
 
@Coop: Min kusin jobbar på Frejs hotell som ligger väldigt nära Centralen och det är ett trevligt ställe (har bott där några gånger). Plus att gillar man öl och musslor ligger Belgobaren bredvid lobbyn.
 
Tack för era svar!
Jag är ju inte så bevandrad i Stockholm så jag vet inte vart jag vill shoppa så att säga. Prisklassen spelar inte så stor roll.


Jag har bott på Kung Carl på Stureplan mkt trevligt lite trist frukost inte dålig men lite torftigt utbud.
Hotellet är superfint.

En kompis rekomenderar alltid Lady Hamilton i Gamla stan har dock inte bott där själv.

Trip advisor är min "bibel" vid hotellbokningar!

Tips 2: kolla cooppremiehotell de har fina hotell för bra priser.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej, jag skulle vilja ha lite råd och tankar om vilken ras som skulle passa mig. Jag är en 30åring som bor i centrala Stockholm. Har ett...
2
Svar
37
· Visningar
3 836
Senast: Lingon
·
Träning Hej! Är ny i forumet och har förstått att man inte får skriva ut ridskolors namn i inlägg, ber därför om PM eller guidning i tråden...
Svar
4
· Visningar
1 926
Fritid Kära buke, jag behöver tips och råd! Jag och min partner planerar att åka iväg på en liten minisemester (fre-sön) efter att jag...
Svar
13
· Visningar
1 034
Senast: Killaloe
·
Fritid Min sambo fyller jämnt och jag skulle vilja ta med honom på en weekend någonstans i vårt avlånga land. Jag tänker mig september, och jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 602
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp