Bukefalos 28 år!

tips hundras som passar mig

Amir

Trådstartare
Jag har svårt att hitta ett ras som passar mig jag är intresserad av stora hundar de ska vara snäll stark lyhörd vaksam
 
Hur ser din vardag ut? Hur och på vilket sätt kommer du aktivera hunden? Du skaffar hunden enbart för vakt eller varför vill du ha hund?
 
Har du någon hundvana sen tidigare?
Leonberger är en fantastisk ras som passar bra in på dina kriterier men inget jag rekommenderar att skaffa som förstahund.
 
Hur ser dig vardag ut - hur kommer hunden aktiveras. Vill du bara ha en hundkopmpis att gå promenader med eller vill du göra någonting mer aktivt med hunden (många hundraser behöver mycket mer mental stimulans än enbart promenader).

Engelsk mastiff är en rejält stor hund, men är lugn, snäll och har lite vakt i sig - dock är hälsan kanske inte det bästa i rasen. Länge sedan jag kolla hur det såg ut.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 448
Senast: Praefatio
·
Hundavel & Ras Har försökt posta denna tråd 2 ggr under morgonen nu, men det har strulat. Provar igen: Jag är förnärvarande hästägare. Hästen är ingen...
2
Svar
24
· Visningar
1 890
Senast: Fetaost
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 645
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
2 145
Senast: DeCloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp