Tips i Västerås

TygerTyger

Trådstartare
En pluggkompis och jag ska åka till Västerås och fira terminsslut. Vi börjar med Steam Hotel i ett dygn och tänkte sen byta till billigare boende och aktiviteter som inte kräver baddräkt. Vad skulle ni rekommendera? Planerade datum är 18-20/12, ev. 21:a om vi hittar mycket roligt att göra. Hon har bott i Sverige i några år men kommer ursprungligen från Kina så det kan vara intressant med grejer som passar "turist i Sverige"-segmentet också.
 
Vallby Friluftsmuseum är lite mysigt att promenera på. Mina barn säger att museeumet Karlsgatan 2 är värt ett besök, de är i övre tonåren, men kolla på nätet om det är något som passar er. Sen skulle jag rekommendera ett besök i Sala Silvergruva, det går att åka buss från Västerås som stannar strax utanför Gruvområdet. Sala som stad är rätt mysig också, man kan bo på hotell Tinget eller på vandrarhemmet vid Gruvan.
Prison island är roligt om man gillar klurigheter.
Några tips åtminstone!
 
Vallby Friluftsmuseum är lite mysigt att promenera på. Mina barn säger att museeumet Karlsgatan 2 är värt ett besök, de är i övre tonåren, men kolla på nätet om det är något som passar er. Sen skulle jag rekommendera ett besök i Sala Silvergruva, det går att åka buss från Västerås som stannar strax utanför Gruvområdet. Sala som stad är rätt mysig också, man kan bo på hotell Tinget eller på vandrarhemmet vid Gruvan.
Prison island är roligt om man gillar klurigheter.
Några tips åtminstone!
Tack så mycket! Det ska absolut kollas upp. :)
 
I Västerås city = museet på Karlsgatan 2, jag tycker de brukar ha intressanta utställningar men kolla upp det för att se om nåt passar. Elektra, en biograf kan vara en ide att se om de har nån intressant film, ligger i Kopparlunden på gångavstånd från Steam Hotel och city.
Årstiden är ju inte så vänlig för utomhusaktiviteter, men annars tycker jag det är mysigt att strosa runt i de gamla kvarteren, ligger mitt i stan bakom stadshotellet. Vallby friluftsmuseum kan oxå vara nåt om det inte är skitväder, ligger dock inte på gångavstånd tycker jag...
Ta en fika/käka på Global Living, ligger också där i närheten, de har även försäljning av möbler och inredning, kläder etc.

Sala Silvergruva som tidigare nämnts, ligger ca 4 mil från Västerås. Går bussar dit. Dessutom är det ju rätt så väderoberoende... finns guidning även på engelska.
 
Mälarchoklateriet är ett måste om man gillar choklad. Fantastiskt goda praliner. Det går även att fika där. Rekommenderas varmt :d.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp