Tips ljudbok fantasy o liknande

KesoNeso

Trådstartare
Hej

Skulle vilja ha lite tips på bra ljudböcker. De måste finnas på storytel då det är där jag lyssnar.
Jag är ganska ytlig när det gäller böcker, gillar Harry Potter, Sagan om Ringen (även om den är i segaste laget att läsa/lyssna på), Twilight mm.
Är det någon som har tips på något bra att lyssna på i den stilen? Gärna serie med flera böcker så det varar ett tag.
 
ACOTAR om du gillar romance, Sarah J Maas.
Kan du tänka dig lite med barn/ungdom så Artemis Fowl, Hicke Hiskelig Halvulk eller Nevermoore-serien. Legenden om ögonstenen är också väldigt bra!
Vill du ha mer vuxet så är Breaking the Lore och efterföljaren roliga.
 
Tack för tips! Tror jag föredrar lite mer för vuxna, men ska kika på dem.
Hittade dock bara ett par av dem på storytel så tar gärna emot fler tips om någon har. :)
 
The witcher böckerna kanske? av Andrzej Sapkowski.

Wheel of time finns med på storytel. Båda kanske passande iom att de även finns som serier.

Naomi Novik's - Temeraire serie är bra med.

Raymond E. Feist böcker är bra med, tror det finns ett gäng olika serier på storytel. Även Robin Hobb har bra böcker.

Katharine Kerrs Deverry böcker är underbara med. Första heter Daggerspell.

Terry Pratchett & Neil Gaiman - Goda Omen. (finns även som serie, svinbra)

Jag lyssnar inte på ljudböcker dock så vet inte om uppläsarna är bra, men böckerna är det iaf.
 
Jag sökte på den och då hittade jag den inte alls.
Serien heter "Sagan om Drakens Återkomst" på svenska, författare Robert Jordan (och Brandon Sanderson för de sista 3). Bara de första 22 böckerna finns på Storytel, vilket motsvarar de 11 första på engelska, av totalt 14 (15 om man inkluderar New Spring som utspelar sig 20 år innan serien).

Det verkar, som @lil-sis skrev, som att de 3 sista böckerna aldrig översattes till svenska. :eek:
 
Senast ändrad:
Jag lyssnar just nu på Sword of fire av Katherine Kerr, tror att det ska var en serie men tror inte alla finns på Storytel än. Är kvinnor som har huvudrollerna, tycker än så länge att den är riktigt bra. Dock har jag liiite svårt för uppläsaren, men kan bero på att jag lyssnade på Stephen Fry när han läste Harry Potter precis innan. Den mannen alltså! :love:
 
Jag lyssnar just nu på Sword of fire av Katherine Kerr, tror att det ska var en serie men tror inte alla finns på Storytel än. Är kvinnor som har huvudrollerna, tycker än så länge att den är riktigt bra. Dock har jag liiite svårt för uppläsaren, men kan bero på att jag lyssnade på Stephen Fry när han läste Harry Potter precis innan. Den mannen alltså! :love:
Men gud nu blir jag faan irriterad på Storytel! Den jag håller på att lyssna på är den sista i serien! Varför kan det inte stå tydligare?! :mad: Tur jag inte hunnit så långt, får söka reda på de andra och ta de i rätt ordning. :cautious::meh:
Tur ändå att jag läste denna tråden. :laugh:
 

Liknande trådar

Kultur Jag har insett att det blir mycket lättare att läsa kurslitteratur och liknande om jag även läser skönlitterära verk på min fritid. Så...
2
Svar
38
· Visningar
1 706
Senast: Exile
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 187
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 048
Senast: Pratsch
·
Tjatter Har tidigare lyssnat på mycket podcast men har nu gått över till ljudbok och skapat ett konto på Storytel. Behöver nu tips på bra böcker...
Svar
17
· Visningar
841
Senast: Pallen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp