Tips och idéer på ny karriär

Kilauea

Trådstartare
Jag trivs egentligen med mitt nuvarande jobb, men saknar att ha en kandidatexamen så jag kan bygga vidare med mer utbildning om jag vill. Och ibland vill jag ha ett jobb där jag kan jobba hemifrån delvis, ett 9-17 jobb utan helger och jourer. Ge mig tips på vad jag kan plugga/jobba med. Finns säkert massa jobb jag inte tänkt på.
Har grundläggande behörighet.

Jag vill ha
- bra ingångslön (helst närmare 30' än 25')
- varierande arbetsuppgifter, både på kontor och ute i fält
- en utbildning som ges på distans, då jag inte kan flytta
- ska finns bra med jobb efter utbildningen

Förut funderade jag på biolog, men dels saknar jag behörighet och dels är det väldigt svårt få jobb har jag förstått.

Har tittat lite på miljöstrateg, men är inte helt hundra. Å andra sidan, känns det inte rätt kan man ju hoppa av och jobba vidare (kommer begära tjänstledigt för studier).
 
Om jag ser till mig själv... och hade haft ett så blankt papper som jag uppfattar att du har, jag uppfattar att dina funderingar kan inkludera ett oerhört brett spann av områden och yrken, så hade jag börjat titta på mina befintliga intressen. Inventerat djupt vilka områden jag är intresserad av, nyfiken på eller har tidigare positiva erfarenheter av. Olika människor tänker olika om det här, somliga föredrar att hålla yrkesliv och privata intressen helt åtskilda, men min uppfattning är att det ofta blir bäst om man jobbar med något som man har ett genuint personligt intresse för. I synnerhet om yrket föregås av flera års studier.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag vet att det finns en tråd för de som redan studerar men jag tänkte att det kanske finns intresse för en för oss som fortfarande...
Svar
12
· Visningar
1 163
Senast: Araminta
·
Skola & Jobb Jag sitter och har lite panik för snart måste jag söka en master och jag vet inte vad jag ska söka. Det står just nu mellan att söka en...
2
Svar
37
· Visningar
2 269
Senast: SiZo
·
Skola & Jobb Hej! Jag känner att jag är alldeles för gammal för att fortfarande inte veta vad jag vill "bli när jag blir stor" (jag är 33 år)...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 732
Senast: starcraft
·
  • Artikel
Dagbok Jag har aldrig skrivit i den här delen av forumet förut men det här är nog i allmänhet ett rätt dåligt diskussionsunderlag då det är så...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 330
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp