Tips önskas om tjocka täcken...

I

Idasagare

Kan någon tipsa om tjocka, varma utetäcke? Det ska vara varmt om magen också + att det ska ha lite hals. Inte för styva..Vilket är bäst?
 
www.hastnet.se
där hittar du de flesta täckena

de jag rekomenderar :
horseweare
weather beeta
svea sverige täcket
de kan man få i så många modeller och tjocklekar att där borde du hitta nåt som passar,inte de billigaste täcken,men värda varenda krona eftersom de håller hur länge som helst.
 
Köpte ett vintertäcke av märket Kjellqvists. Verkar bra.. Var tvungen att köpa ett nytt pga att det gamla täcket blev för tungt när det var vått. Det gjorde att man pålle blev "låst" i bogarna. Titta mkt på innertyget.. Helst ett glatt innertyg som gör att hästen inte får skav lika lätt.. Hoppas att du hittar ett bra tjockt täcke..
 

Liknande trådar

Utrustning Är det någon som lagat utetäcke med gott resultat? Hur? Har för några v sedan köpt nytt täcke till häst. Valde att betala lite mer än...
Svar
19
· Visningar
1 169
Senast: skiesabove
·
Utrustning Jag har ett halvblod som passar perfekt i stl 145 HW Rambo Original med v-knäppning (Supreme fungerar också, i alla fall på äldre...
Svar
11
· Visningar
484
Senast: Lemeie
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
788
Senast: MiniLi
·
Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 292
Senast: Buongusto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp