Tips önskas om tjocka täcken...

I

Idasagare

Kan någon tipsa om tjocka, varma utetäcke? Det ska vara varmt om magen också + att det ska ha lite hals. Inte för styva..Vilket är bäst?

www.hastnet.se
där hittar du de flesta täckena

de jag rekomenderar :
horseweare
weather beeta
svea sverige täcket
de kan man få i så många modeller och tjocklekar att där borde du hitta nåt som passar,inte de billigaste täcken,men värda varenda krona eftersom de håller hur länge som helst.

J

julius

Köpte ett vintertäcke av märket Kjellqvists. Verkar bra.. Var tvungen att köpa ett nytt pga att det gamla täcket blev för tungt när det var vått. Det gjorde att man pålle blev "låst" i bogarna. Titta mkt på innertyget.. Helst ett glatt innertyg som gör att hästen inte får skav lika lätt.. Hoppas att du hittar ett bra tjockt täcke..

Liknande trådar

Utrustning Vilken tjocklek på täcke tycker ni lämpar sig bäst till häst som ska ha samma täcke inne som ute (vintertid alltså)...
2
Svar
26
· Visningar
1 206
Senast: Sirap
·
Utrustning ..efter bad inför tävling. Har kollat på Rambo slinky helkropp och ett stort plus är att den går ner vid låren (min häst lyckas alltid-...
Svar
1
· Visningar
404
Utrustning skulle vilja köpa en extra ridjacka att använda ibland när jag rider på andra stall än där jag rider normalt sett. Hyr skåp på min...
Svar
7
· Visningar
453
Utrustning Denna tiden är det alltid mycket täckesdiskussioner och jag funderar på vad just Din definition av "lagom varm" är? När jag tog in mina...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 320
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2022
  • Försäkring