Tips om Prisvärt ylletäcke önskas!

Beppo

Trådstartare
Tänkte höra om ni har något bra tips på ett prisvärt ylletäcke. Funderar på att köpa ett till min häst då jag inte har något bra svett/stall/transporttäcke.

Vad har ni för något till er häst? Pris, kvalitet, var köpte ni det? Är ni nöjd med täcket?

tacksam för svar! :bump:
 
Jag har ett "mixedwool" täcke från Equline, alltså
det är en blandning men ser ut som ull (EQ 23 på deras hemsida), jag är supernöjd med det täcket, det andas,tar upp svetten jättebra, är varmt ,snyggt och ligger bra!
Kostar runt 800kr!
Har även ett fleecetäcke därifrån (EQ 25)lite tunnare, men superbra!
mvh julia_v
 
min e från hansbo-superbra
tjock ren kvalitets ull,vet inte nypriset (mina e köpta på rea)ca 1500:-

mias e oxå jättebra-men billigare :idea: (utan lampa)
 
Hm, jag köpte ett ylletäcke från Börjes. Det kostade 265 kr och är absolut superprisvärt. Men det beror på vad man vill ha. Det är inte så tjockt, vilket passar mig bra. Vidare har det lite för stor halsöppning, vilket jag kan ta eftersom det inte används så ofta. Sannolikt skulle det passa bättre på en häst av halvblodstyp.

Jag är mycket nöjd med det, men har som sagt inga stora krav på detta täcke. Det är ett svett/transporttäcke.

Anneli
 
jag har ett från horseware å ett från hansbo som e lite tjockare. horseware täcket e rätt gammalt å har gått sönder lite i bogen å hansbo täcket e jag jättesnöjd me!!
 
Börjes e bra men tyvärr ganska stort i bogen.
Har ett från Mia, kostar typ 900 o e kanonbra.
 
hum har haft ett ylletäcke från börjes. satt inge vidare på min ponny som jag hade då och jag tror itne det komemr sitta bra på min travarkille som är ännu smalare över bogen. Dock gillade jag kvaliten men eftersom jag tänker använda täcket rätt mkt så är inte börjes något bra alternatv
 

Liknande trådar

Mat Jag tänkte investera skatteåterbäringen i en uppgradering av köksverktygen. Mer specifikt så letar jag efter en matberedare och en gryta...
Svar
9
· Visningar
294
Senast: Pilot
·
Utrustning Min häst tycker lädergjord blir hemskt varmt och kliigt på sommaren, så jag skulle behöva lite tips på något svalare. Han har rätt...
Svar
7
· Visningar
735
Senast: yamyam
·
Hemmet Mitt täcke börjar tyvärr sjunga på sista versen och jag funderar på att investera i ett nytt. Efter lite googlande inser jag att...
Svar
17
· Visningar
499
Senast: Trott
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
788
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp