Bukefalos 28 år!

Tips om rådjur!

lynxlady

Trådstartare
Nu, kära Bukefalister, behöver jag och min stallbo råd! :p

Vi har vackra små rådjur som är i hagen på nätterna och äter på hösilagebalen. Vilket vi tycker är helt okay då vintern varit svår för dem.

MEN de har fått för sig att det är jättekul att stå uppe på balen nu och äta, och skita på den!! Mindre kul.:o

Nån som har nån idé?
 
Sv: Tips om rådjur!

Det finns redan, speciellt på gödselstacken där de brukar vara och noppra. Ligger också höspill runt balen men det är inte lika kul tydligen. :p
 
Sv: Tips om rådjur!

skaffa dig ett foderbord som de ofta har på stuterier, då står de dessutom under tak, alternativt laddar du bössan med salt.
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 683
  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 667
Senast: Unafraid
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
21 123
Hästvård Min häst skos var 8:onde vecka. Funkar bra, skorna sitter bra, inga tappskor, inge ömmande eller liknande. Han hade uträknad foderstat...
2
Svar
28
· Visningar
2 680
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp