Tips om ridning :P

K

katitzi_sassa

Hej!

Nu har jag ridit i 5 år och jag vill prova nått nytt inom hästar :P
Jag skulle gärna få lite tips att göra på hästryggen eller nära hästen iallafall:P
Jag skulle även vilja få hjälp med lite småsaker som ni kan se på andra av mina trådar (kolla gärna):P
Jag skulle gärna skaffa häst men då har jag lite problem av val :P
Lite ungefärlig:P info om mig:
Längd:ca 1,49½ :P
Vikt:ca 48
Rider på:en stor schetlandsponny blandat med ett russ,ett russ,en korsning (d:ponny)
Ålder:runt tonåren :cry:
lite "fakta":jag har prövat alla gångarter även sken :P.Jag har bara hoppat lite för jag rider på ett western-privatstall.Skulle gärna pröva lite dressyr övningar och lekar på hästryggen (tips:P)
rider "i":western-privatstall

(säg gärna till om jag har glömt nått viktigt)


Jaja puss på er alla djur/hästälskare :heart333333 love yah!!!!!!

//Djur/ridgalningen Katitzi_sassa :P:banana:
 
Sv: Tips om ridning :P

Ofta tror jag att man glömmer eller inte tror att arbetet från marken är så viktigt, men då vill jag påstå att man har missat ungfär hälften. Några tips kan vara att läsa mer om olika övningar som ofta faller under begreppet NH, lek The seven games och stärk ledarskapet. Tömkör, tolka till vintern, kör om möjlighet finns, gå promenader.
Uppsuttet, ja om du vill prova dressyr kan du hitta på egna eller lära in olika dressyrprogram. Oavsett vad du provar för något nytt tycker jag att det du ska ta med dig från western är att fortfarande rida mer med säte än med händer. Hoppas någon annan kan ge dig fler tips på övningar, jag har inte så många förslag för stunden. ;)

Om du ska köpa häst kan jag bara rekommendera att ta med någon mer duktig person, det är jättesvårt att säga vad du ska ha för häst. Jag kan tänka mig att du växer en bra bit till så ha det i åtanke, så att inte hästen blir för liten om ett år eller så. Leta efter en trygg häst att ha roligt med så kanske ni slipper skenturerna. ;) och glöm int att ställa alla tänkbara frågor när ni tittar på häst, prova flera och känn efter.
 
Sv: Tips om ridning :P

Hej!


Tack för svaren (kom gärna med fler ^^

//djur/ridälskaren katitzi_sassa
 

Liknande trådar

Ridning Ska försöka att inte bli för långrandig nu. Har ridit mer eller mindre aktivt sedan jag var 11 år gammal och är idag i trettioårsåldern...
Svar
7
· Visningar
1 812
Senast: Nepenthe
·
L
Träning Hej. Jag har "hamnat" i ett stall med massor av härliga russtravare, en shettis och ett par varmblod. Jag har shettisen på...
Svar
0
· Visningar
869
Senast: lliissaa
·
E
Träning Jag har precis fått jobb på en liten hästgård här i nordnorge och är helnöjd! Nu har jag fått i uppgift att träna deras hästar och...
Svar
2
· Visningar
1 821
Senast: Buck
·
Western Jag fick en prova-på-western-ridning av tralala i julklapp och igår åkte vi en jäkla massa mil åt helt fel håll för vår utflykt...
Svar
7
· Visningar
1 425
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp