Tips på benskydd utan ludd

Kristall10

Trådstartare
Behöver köpa nya benskydd till valacken och behöver tips då jag inte hittat några som jag tycker har det jag söker.
Jag vill ha benskydd utan ludd på alla fyra benen, alltså jag vill ha likadana skydd fram och bak (dressyrlook 😉).
Har såna konstläder med ludd sommar och vinter när det inte är blött ute men behöver nu nya skydd som funkar då det är blött och lerigt. Dom jag har nu är såna heltäckande dressyrskydd från cartago men jag upplever att det lätt kommer in grus underifrån samt att det är dålig hållbarhet på dem då de gick sönder rätt fort.
Vill ha bra täckande skydd då hästen i fråga inte alltid har koll på sina ben och både vill för mycket ibland samtidigt som han är stor och lite klumpig. Vill inte ha med dubbel kardborre utan de måste vara enkla att knäppa. En fördel är dessutom om dom inte är allt för dyra, men hellre lite dyra än dålig kvalité.
Storlek x-full.

Någon som har något tips?
 
@Kristall10 jag har Mias RS , en av hennes nyaste modeller. Helt underbara - lätta, smala, smidiga och lätta att rengöra.

Hon har en svinjobbig hemsida som är asdryg att bläddra igenom 😂 (pdf kataloger) så tog printscreen för att visa hur de ser ut .
 

Bifogade filer

  • E7E3823E-999D-44FF-B903-4CE307FA2128.png
    E7E3823E-999D-44FF-B903-4CE307FA2128.png
    163,9 KB · Visningar: 96
Premier Equine har exakt såna skydd du beskriver, deras damasker. Tror jag har haft mina i 3 år nu, typ använda dagligen och de är fortfarande fina. Enkla att tvätta, släpper inte in grus och blir inte varma.
 
@Kristall10 jag har Mias RS , en av hennes nyaste modeller. Helt underbara - lätta, smala, smidiga och lätta att rengöra.

Hon har en svinjobbig hemsida som är asdryg att bläddra igenom 😂 (pdf kataloger) så tog printscreen för att visa hur de ser ut .
Tack, dom såg trevliga ut! 😄👍🏻
Set att horze har likadana (till utseendet i alla fall).
Är det med enkel kardborre eller med dubbel, alltså att man knäpper ett skyddande kardborrespänne ovanpå det första? Om du förstår hur jag menar... 😅
 
Tack, dom såg trevliga ut! 😄👍🏻
Set att horze har likadana (till utseendet i alla fall).
Är det med enkel kardborre eller med dubbel, alltså att man knäpper ett skyddande kardborrespänne ovanpå det första? Om du förstår hur jag menar... 😅

Har missat din fråga så sen respons: de har enkel kardborre - dock väldigt rejäla.
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 156
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning Jag överväger att köpa nya benskydd till min häst. De ska skydda bra mot slag, vara bekvämt även fast att hon har ett jättestort överben...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 965
Senast: kurakosz
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 327
Utrustning Jag skulle behöva nya benskydd till bakbenen på min herre. Problemet är att han har GROVA ben. Skydden kommer främst användas när vi...
Svar
8
· Visningar
662
Senast: Solvira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp