Tips på bett?

_moa_

Trådstartare
Har någon här inne tips om vad för bett man kanske kunde prova?

Jag har ett ardenner sto som är extremt pigg och busig. Jag klarar knappt att hålla henne på tränsbettet, men jag ser det inte som något problem bara att man måste träna och kämpa med henne.

Men mitt problem här är nu att dom andra i stallet tycker att det är obehagligt när hon jämt drar iväg med mig, så dom tycker att jag ska skaffa ett skarpare bett.

Någon här som har något tips på bett?

Har funderat på ett pelhambett eller ett hackamore (då jag tror att hon skulle trivas som ficken i vattnet med ett bettlöst!) Finns det större hackamore storlekar (mitt går inte runt näsan (för litet :smirk:)

Tacksam för tips!
 
pessoa?

vill själv inte rida på det mkt men ja hoppar på det.
 
Tror att jaktkandaret är ett bättre förslag, eftersom pessoat nästan alltid får den effekt att hästen knäcker av i nacken
 

Liknande trådar

Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 174
Senast: Karamello30
·
Utrustning hej!! min häst är otroligt svår att hitta bett till, lite ”skarpare” bett som är tänkta till hästar som gärna lägger sig i handen...
Svar
3
· Visningar
785
Senast: Freazer
·
Övr. Hund Har postat här tidigare om min illbatting till hund. Efter senaste inlägget så vände det och hon blev som en helt ny hund, nästan alla...
Svar
19
· Visningar
3 390
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
5 494
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp