Tips på bett

Ahi

Trådstartare
Skulle behöva lite tips på vilket bett jag ska köpa till min häst. Jag har en travare som jag för det mesta rider på hackamore. Men jag skulle vilja ha ett bett så ja kan växla till något annat emellanåt. Saken är den att när hon får bett i munnnen så blir hon väldigt stark och beter sig mer som en travhäst än ridhäst. Hon verkar inte vantrivas med bett i munnen snarare tvärtom. Har även ridit på pelhambett vilket även det funkar mycket bra. Tyvärr är det pelham jag har delat, och inte rakt. Så jag funderar på om jag ska satsa på ett rakt sånt )eller nått helt annat! Tips mottages gärna.
 
Har du kollat munnen på henne eftersom hon blir stark när du sätter bett på henne?
 

Liknande trådar

Utrustning Har ett spanskt djur, som så många av hans sort är det här med lång och låg inte hans gren helt enkelt. Han har svårt att ta tag i...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 328
Utrustning Jag ska köpa nytt bett till min ponny då det vi har nu är för litet. Han har 11,5 i fasta ringar men vilken storlek blir det då med lösa...
Svar
5
· Visningar
1 161
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej, har ett tioårigt sto med många egna viljor och som är mycket posetiv till arbetet, har läst på mig lite om brösta och är osäker om...
Svar
3
· Visningar
1 031
Senast: Lager
·
Utrustning Jag funderar på att hitta ett nytt bett till min häst, som är lite skarpare. Vanligtvis hade jag tränat på det men nu har hon ett fast...
2
Svar
28
· Visningar
2 402
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mat till kräsen liten valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp