Tips pĂ„ bil 🌟

Bison

TrÄdstartare
Min Honda crv börjar bli gammal och sliten sÄ nu Àr det dags att titta pÄ ny bil.
Vill ha en pĂ„litlig och trevlig bil som inte Ă€r svindyr att serva och Ă€ga, tyska bilar gĂ„r alltsĂ„ bort 😄
En kombi, ska kunna dra 1500 kg tillfredsstĂ€llande, behöver inte vara nĂ„gon superbra dragbil, kör inte sĂ„ mycket med transport och inte pĂ„ dĂ„liga underlag, bor pĂ„ slĂ€tten sĂ„ inga jobbiga backar 😁
Bensin pga kör för korta strÀckor för att en diesel ska mÄ bra.
Prisklass runt 100 k sÄ fancy elbilar och hybrider gÄr bort pga fattig.
 
Grannen har en Kia XCeed som jag tycker verkar skitbra. De har vanligtvis en lastbil till hÀstarna, men ska de ingen lÄng stans med bara en hÀst tar det min hÀsttransport och de tycker att bilen funkar superfint till det.

Kia har lite oförtjÀnt dÄligt rykte tycker jag. Jag har en Kia Sorento som jag fullkomligt Àlskar. Men den Àr varken billig i drift eller fÄr dra nÄgonting pÄ b-kort.
 
Min Honda crv börjar bli gammal och sliten sÄ nu Àr det dags att titta pÄ ny bil.
Vill ha en pĂ„litlig och trevlig bil som inte Ă€r svindyr att serva och Ă€ga, tyska bilar gĂ„r alltsĂ„ bort 😄
En kombi, ska kunna dra 1500 kg tillfredsstĂ€llande, behöver inte vara nĂ„gon superbra dragbil, kör inte sĂ„ mycket med transport och inte pĂ„ dĂ„liga underlag, bor pĂ„ slĂ€tten sĂ„ inga jobbiga backar 😁
Bensin pga kör för korta strÀckor för att en diesel ska mÄ bra.
Prisklass runt 100 k sÄ fancy elbilar och hybrider gÄr bort pga fattig.
Ford Mondeo eller Kuga. VĂ„r Mondeo bara gick och gick. Hur bra som helst! Min Kuga köpte jag ny för 11 Ă„r sedan. Servas en gĂ„ng om Ă„ret, kör dagligen pĂ„ dĂ„liga vĂ€gar. Inga problem alls. Dock drar kugan rĂ€tt mycket som bensinare, sĂ„ dĂ„ funkar Mondeo vĂ€ldigt bra 🙂 Underskattat bilmĂ€rke helt klart!
 
Grannen har en Kia XCeed som jag tycker verkar skitbra. De har vanligtvis en lastbil till hÀstarna, men ska de ingen lÄng stans med bara en hÀst tar det min hÀsttransport och de tycker att bilen funkar superfint till det.

Kia har lite oförtjÀnt dÄligt rykte tycker jag. Jag har en Kia Sorento som jag fullkomligt Àlskar. Men den Àr varken billig i drift eller fÄr dra nÄgonting pÄ b-kort.

Sorenton Àr för stor för mig, vill ha en mindre bil nu men som ÀndÄ kan dra lite dÄ och dÄ.
Jag har utökad behörighet sĂ„ de flesta bilar som inte Ă€r svintunga kan jag koppla pĂ„ mitt slĂ€p och dra, ska köpa en ponny sĂ„ dĂ„ klarar jag mig med 1500 kg 😊
 
Ford Mondeo eller Kuga. VĂ„r Mondeo bara gick och gick. Hur bra som helst! Min Kuga köpte jag ny för 11 Ă„r sedan. Servas en gĂ„ng om Ă„ret, kör dagligen pĂ„ dĂ„liga vĂ€gar. Inga problem alls. Dock drar kugan rĂ€tt mycket som bensinare, sĂ„ dĂ„ funkar Mondeo vĂ€ldigt bra 🙂 Underskattat bilmĂ€rke helt klart!

Mondeo ska jag titta pĂ„, Kuga blir för stort och dyrt att Ă€ga. Har inget behov av suv lĂ€ngre 😊
 
Sorenton Àr för stor för mig, vill ha en mindre bil nu men som ÀndÄ kan dra lite dÄ och dÄ.
Jag har utökad behörighet sĂ„ de flesta bilar som inte Ă€r svintunga kan jag koppla pĂ„ mitt slĂ€p och dra, ska köpa en ponny sĂ„ dĂ„ klarar jag mig med 1500 kg 😊
Ja, sorenton var inget tips till dig, det var mer att mÄnga verkar ogilla Kia, men vi som Àger dem verkar vÀldigt nöjda.

Jag rekommenderar xceed till dig.
 
Jag kör en 'vanlig' ceed. Trevlig. Enkel. Men max dragvikt Àr 1400kg.

Xceeden verkar ha Ànnu lÀgre: 1300kg.
 
Jag kör en 'vanlig' ceed. Trevlig. Enkel. Men max dragvikt Àr 1400kg.

Xceeden verkar ha Ànnu lÀgre: 1300kg.

Har kollat pĂ„ nĂ„gra Ceed men de flesta har bytt Ă€gare typ en gĂ„ng per Ă„r om inte oftare, det ger riktigt dĂ„liga vibbar 😅
 
Jag har sport golf som fÄr dra 1500 kg pÄ B-kort. De kanske Àr för dyra? Vet dock inte hur marknaden för bensinare ser ut, har sjÀlv en disel.

Sambons golf Ă€r en TDI, fĂ„r ocksĂ„ dra 1500 kg pĂ„ b-kort men den Ă€r fruktansvĂ€rd att dra med sĂ„ jag Ă€r nĂ„got skeptisk till Golf 😅
Annars Àr det en himla trevlig bil.
 
Sambons golf Ă€r en TDI, fĂ„r ocksĂ„ dra 1500 kg pĂ„ b-kort men den Ă€r fruktansvĂ€rd att dra med sĂ„ jag Ă€r nĂ„got skeptisk till Golf 😅
Annars Àr det en himla trevlig bil.
Nu har jag nÀstan bara kört slÀp med min nuvarande bil, sÄ har inte mycket att jÀmföra med.

Men min golf har 150hk, lika mycket som sambons E-klass mercedes. Och de tvÄ bilarna Àr som natt och dag att köra ;) Min Àr sÄ himla mycket roligare att köra!
 
Nu har jag nÀstan bara kört slÀp med min nuvarande bil, sÄ har inte mycket att jÀmföra med.

Men min golf har 150hk, lika mycket som sambons E-klass mercedes. Och de tvÄ bilarna Àr som natt och dag att köra ;) Min Àr sÄ himla mycket roligare att köra!

Sambons golf Ă€r ocksĂ„ rolig att köra, tills man hĂ€nger pĂ„ ett slĂ€p. Den kom knappt upp i 80 pĂ„ motorvĂ€gen och dĂ„ var slĂ€pet tomt 😂
 
Sambons golf Ă€r ocksĂ„ rolig att köra, tills man hĂ€nger pĂ„ ett slĂ€p. Den kom knappt upp i 80 pĂ„ motorvĂ€gen och dĂ„ var slĂ€pet tomt 😂
Jag har inte nÄgot problem att köra förfort med min bil och slÀp :o körde nog nÀrmare 100 med hÀst i slÀpet utan problem.
 

Liknande trÄdar

Fordon Jag har genom Ă„ren haft en del bilar, och skulle helst vilja ha en Volvo s60 igen alternativt en SUV. DĂ€remot har jag 4 barn och flera...
Svar
1
· Visningar
708
Senast: Bonita4
·
Fordon Jag behöver en ny bil. Initialt var planen att helt sonika köpa en 4wd suv som Àven fÄr dra. Fastnade för Honda crv. Men de försvinner...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
8 482
Senast: sjoberga
·
Fordon ...och sÄ kom den till slut, kanske inte exakt bleka dödens minut, men minuten nÀr peugoten gav upp. Den rullade i drygt 40 000 mil och...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 652
Senast: 95johsv
·
Fordon Jag mÄste helt tvÀrtemot min ursprungsplan och i eg ett ganska dÄligt lÀge ekonomiskt byta bil. Det funkar helt enkelt inte med diesel...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 611

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Att Ă„ngra en valp
  • UppdateringstrĂ„d 29

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp