Tips pĂ„ bil 🌟

Men vad sjukt, vad Àr det som gör just Toyotas sÄ stöldbegÀrliga? UrsÀkta trÄdkap men aldrig hört om och blir nyfiken! TrÄkigt för er sÄklart!
De innehĂ„ller metaller som gĂ„tt upp extremt mycket i pris under pandemin. En katalysator frĂ„n Ă€ldre Toyota Ă€r tydligen vĂ€rd ca 25-30.000 kr. Först var det gamla prius dom gick pĂ„, sedan Auris. LĂ€mnade precis in bilen pĂ„ Toyota. Fabrikerna hinner tydligen inte med att producera nya. Just nu gör dom fortfarande katalysatorer till prius. De har bilar pĂ„ verkstaden som stĂ„tt sedan december sa han. TyvĂ€rr gĂ„r det inte heller att sĂ€tta in en annan katalysator för dĂ„ sĂ€ger bilen ifrĂ„n. SĂ„ sjukt lĂ€ge! Vi kanske alltsĂ„ inte fĂ„r tillbaka bilen förrĂ€n typ december 😳
 
Ja, diesel finns hur mĂ„nga som helst men det funkar ju inte fĂ„r mig som i princip aldrig kör mer Ă€n tvĂ„ mil 😅
Äsch, sĂ„ lĂ€nge du varvar bilen ordentligt de strĂ€ckorna du kör Ă€r det ingen fara. Var det inte mest förr man sa att man behövde Ă„ka lĂ„ngt med diesel? GĂ€ller det verkligen moderna bilar?

Sen Àr ju skatten lite högre pÄ en dieselbil, men den drar generellt mindre. Den dÀr Ceeden lÀr vÀl dra typ 0,3 dl/milen pÄ diesel.
 
Äsch, sĂ„ lĂ€nge du varvar bilen ordentligt de strĂ€ckorna du kör Ă€r det ingen fara. Var det inte mest förr man sa att man behövde Ă„ka lĂ„ngt med diesel? GĂ€ller det verkligen moderna bilar?

Sen Àr ju skatten lite högre pÄ en dieselbil, men den drar generellt mindre. Den dÀr Ceeden lÀr vÀl dra typ 0,3 dl/milen pÄ diesel.

Det gĂ€ller Ă€ven moderna bilar, partikelfiltret mĂ„r inte bra i lĂ€ngden nĂ€r det inte fĂ„r komma upp ordentligt i temperatur. Varvar jag och kör pĂ„ trean till jobbet drar bilen betydligt mer 😅
Dpf:en Àr det enda som jag haft problem med pÄ nuvarande bil och det Àr pga min körstil med för korta resor.
Vill slippa fundera över sÄnt.
 
@Bison jag Ă€r ocksĂ„ ett stort fan av Toyota. SĂ€kra bilar som inte gĂ„r sönder, sĂ€llan Ă€r pĂ„ verkstad osv. Vet dock inget om hur de Ă€r att dra med. DĂ€remot vill jag bara varna för att inte köpa en för gammal Toyota. Deras katalysatorer Ă€r otroligt stöldbegĂ€rliga och det Ă€r i princip omöjligt att fĂ„ en ny. VĂ„ran bil (Toyota Auris, heter numera Corolla) har varit pĂ„ verkstaden i över en mĂ„nad nu och det Ă€r flera mĂ„naders vĂ€ntetid pĂ„ att fĂ„ en ny katalysator. Det Ă€r ett jĂ€tteproblem, Toyota sĂ€ger sjĂ€lva att de fĂ„r in flera bilar dagligen dĂ€r katalysatorn blivit stulen sĂ„ kön blir bara lĂ€ngre och lĂ€ngre
Det gĂ€ller inte nyare Toyota men jag vet inte riktigt var grĂ€nsen mellan gammal och ny gĂ„r. Kanske gĂ„r att googla sig till.
Vi vill verkligen gÀrna ha en Toyota som nÀsta bil ocksÄ men kommer försöka spara ihop till en nyare modell, Àr inte sugen pÄ att göra om detta igen. SÄ vÀljer du Toyota, kolla upp att den inte har en av de Àldre katalysatorerna.
Dagens Toyota Ă€r verkligen inte som förr. VĂ„r bilpark pĂ„ jobbet bestĂ„r av ett 30-tal RAV 4, Ayaris, Corolla och Avensis. De krĂ„nglar sjuuuukt mycket. Allt ifrĂ„n smĂ„fel till problem med styrningen 😳
Vi har minihybrider och största probleme Àr elrelaterat. De startar inte och elektronik i bilen krÄnglar.
Vi har haft 3 lÄnebilar sen i höstas. Vi hinner inte lÀmna tillbaka dem innan en ny bil mÄste in pÄ lagning.
En bil krockades i 40 km och den blev totalskrot sÄ sÀkerheten ger jag inte mycket för heller.
 
Dagens Toyota Ă€r verkligen inte som förr. VĂ„r bilpark pĂ„ jobbet bestĂ„r av ett 30-tal RAV 4, Ayaris, Corolla och Avensis. De krĂ„nglar sjuuuukt mycket. Allt ifrĂ„n smĂ„fel till problem med styrningen 😳
Vi har minihybrider och största probleme Àr elrelaterat. De startar inte och elektronik i bilen krÄnglar.
Vi har haft 3 lÄnebilar sen i höstas. Vi hinner inte lÀmna tillbaka dem innan en ny bil mÄste in pÄ lagning.
En bil krockades i 40 km och den blev totalskrot sÄ sÀkerheten ger jag inte mycket för heller.
Oj dÄ, inte alls vad jag hört! Vi har varit sÄ nöjda med vÄran. Första bilen jag haft som inte krÄnglar med nÄgot trots att den Àr 11 Är gammal. Ja nu tills det hÀr med deras stöldbegÀrliga motorer dÄ.

Jag har för mig att det enligt undersökningar ÀndÄ Àr sÄ att Toyota Àr ett av de mÀrkena som mest sÀllan har anmÀrkningar pÄ besiktningen exempelvis.
 
Oj dÄ, inte alls vad jag hört! Vi har varit sÄ nöjda med vÄran. Första bilen jag haft som inte krÄnglar med nÄgot trots att den Àr 11 Är gammal. Ja nu tills det hÀr med deras stöldbegÀrliga motorer dÄ.

Jag har för mig att det enligt undersökningar ÀndÄ Àr sÄ att Toyota Àr ett av de mÀrkena som mest sÀllan har anmÀrkningar pÄ besiktningen exempelvis.
De Àldre var mycket bÀttre. De vi har Àr 2021 och 2022.
 
Oj dÄ, inte alls vad jag hört! Vi har varit sÄ nöjda med vÄran. Första bilen jag haft som inte krÄnglar med nÄgot trots att den Àr 11 Är gammal. Ja nu tills det hÀr med deras stöldbegÀrliga motorer dÄ.

Jag har för mig att det enligt undersökningar ÀndÄ Àr sÄ att Toyota Àr ett av de mÀrkena som mest sÀllan har anmÀrkningar pÄ besiktningen exempelvis.

Åh, dĂ„ Ă€r det den Ă„ldern jag tittat pĂ„ 😅
Runt 10 Ă„r sĂ„ jag kanske ska stryka Toyota 😂

Har hittat en Saab som Àr sÄ jÀkla fin!
Gillar inte Saab, vill inte ha en sedan och den Àr lite törstigare Àn jag vill och har inte drag.
Perfekt bil!
😂
 
Åh, dĂ„ Ă€r det den Ă„ldern jag tittat pĂ„ 😅
Runt 10 Ă„r sĂ„ jag kanske ska stryka Toyota 😂

Har hittat en Saab som Àr sÄ jÀkla fin!
Gillar inte Saab, vill inte ha en sedan och den Àr lite törstigare Àn jag vill och har inte drag.
Perfekt bil!
😂
Om du vill ha en bil med katalysator sĂ„ skulle jag strunta i en 10-11 Ă„r gammal Toyota ja 😝 Om du inte vill köpa vĂ„r? 😂
 
Åh, dĂ„ Ă€r det den Ă„ldern jag tittat pĂ„ 😅
Runt 10 Ă„r sĂ„ jag kanske ska stryka Toyota 😂

Har hittat en Saab som Àr sÄ jÀkla fin!
Gillar inte Saab, vill inte ha en sedan och den Àr lite törstigare Àn jag vill och har inte drag.
Perfekt bil!
😂

finns en skitfin för 20 med chip och 240hk :love:
 
Jag har Ford Mondeo (bensin), den har gÄtt rÀtt lÄngt men Àr stark o drar vÄrt stora Humbaur slÀp utan problem. Finns ofta ute till bra pris begagnat sÄ dÀr kan du nog göra ett fynd :)
 
Om du vill ha en bil med katalysator sĂ„ skulle jag strunta i en 10-11 Ă„r gammal Toyota ja 😝 Om du inte vill köpa vĂ„r? 😂

Det vill jag nog vĂ€ldigt gĂ€rna ha 😅
Kan tÀnka att det Àr lugnt hemma hos oss. Jobbets parkering Àr dÀremot enorm och hur lÀtt som helst att stjÀla frÄn utan att nÄgon mÀrker.
Är som en oövervakad flygplats 😂
 

Liknande trÄdar

Fordon Jag har genom Ă„ren haft en del bilar, och skulle helst vilja ha en Volvo s60 igen alternativt en SUV. DĂ€remot har jag 4 barn och flera...
Svar
1
· Visningar
725
Senast: Bonita4
·
Fordon Jag behöver en ny bil. Initialt var planen att helt sonika köpa en 4wd suv som Àven fÄr dra. Fastnade för Honda crv. Men de försvinner...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
8 550
Senast: sjoberga
·
Fordon ...och sÄ kom den till slut, kanske inte exakt bleka dödens minut, men minuten nÀr peugoten gav upp. Den rullade i drygt 40 000 mil och...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 710
Senast: 95johsv
·
Fordon Jag mÄste helt tvÀrtemot min ursprungsplan och i eg ett ganska dÄligt lÀge ekonomiskt byta bil. Det funkar helt enkelt inte med diesel...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 707

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • Göra inlĂ€gg med mobilen
Tillbaka
Upp