Tips pĂ„ bil 🌟

Är en gubbe som haft bilen sen ny 😁
17 Àr för lÄngt, har 10 som grÀns.
Jag Àlskar Saab och har haft Saab sen jag tog körkort. BÄda mina bilar har jag köpt av gubbar som haft bilen sen den kom ut frÄn fabrik typ (en 900 frÄn -87 först och en 9.3 frÄn -02 sen). De hade nÀstan inte gÄtt nÄnting nÀr jag köpte dem, trots sina högre Äldrar. 900:an hade jag sen i nio Är.

Ett tips Ă€r att i alla fall hĂ€r dĂ€r jag bor var Saab en riktig ”gubbmagnet” och det var massor av 30-talister som köpte sprillans ny bil och sen blev de snabbt för gamla och har knappt kört bilen. Man kan fĂ„ en riktigt bra bil som nĂ€stan inte gĂ„tt nĂ„nting för nĂ€stan inga pengar alls. Brorsan köpte ocksĂ„ Saab 9.3 som sin första bil och han monterade drag pĂ„ den efterĂ„t, var inte farligt dyrt heller.
 
Jag Àlskar Saab och har haft Saab sen jag tog körkort. BÄda mina bilar har jag köpt av gubbar som haft bilen sen den kom ut frÄn fabrik typ (en 900 frÄn -87 först och en 9.3 frÄn -02 sen). De hade nÀstan inte gÄtt nÄnting nÀr jag köpte dem, trots sina högre Äldrar. 900:an hade jag sen i nio Är.

Ett tips Ă€r att i alla fall hĂ€r dĂ€r jag bor var Saab en riktig ”gubbmagnet” och det var massor av 30-talister som köpte sprillans ny bil och sen blev de snabbt för gamla och har knappt kört bilen. Man kan fĂ„ en riktigt bra bil som nĂ€stan inte gĂ„tt nĂ„nting för nĂ€stan inga pengar alls. Brorsan köpte ocksĂ„ Saab 9.3 som sin första bil och han monterade drag pĂ„ den efterĂ„t, var inte farligt dyrt heller.

Denna stÄr pÄ firma och Àr ganska dyr för sin Älder. De kan montera drag Ät mig.
Ska Äka och titta pÄ den idag sÄ fÄr vi se.
 
Jag hade en Kia Ceed. Diesel, fick dra 1400. Inte sÄ rolig som dragbil. Har i dag en golf sportswagon som har 1540 i dragvikt pÄ B-kort. Mycket bÀttre att dra med. Jag kör som TS inga lÄnga strÀckor i vardagen. Om den varnar för partikelfiltret sÄ kör jag en lÀngre svÀng till stallet och varvar pÄ vÀxlarna sÄ löser det sig. :)
 
Jag hade en Kia Ceed. Diesel, fick dra 1400. Inte sÄ rolig som dragbil. Har i dag en golf sportswagon som har 1540 i dragvikt pÄ B-kort. Mycket bÀttre att dra med. Jag kör som TS inga lÄnga strÀckor i vardagen. Om den varnar för partikelfiltret sÄ kör jag en lÀngre svÀng till stallet och varvar pÄ vÀxlarna sÄ löser det sig. :)
Vilken vikt Ă€r det du gĂ„r pĂ„ dĂ€r? Är det max slĂ€pvagnsvikt eller max total vikt med slĂ€pet (med b kort)? :D
 
Denna stÄr pÄ firma och Àr ganska dyr för sin Älder. De kan montera drag Ät mig.
Ska Äka och titta pÄ den idag sÄ fÄr vi se.

FÄr du tag i en sÄn "gubbil" Àr det ett kap. De har ofta skött sina bilar som om de vore deras barn eller Àdelstenar, servat duktigt och ingen försummelse. Min far har tex en Volvo 245 utan rost som han skött till punkt och pricka, en -92 som han haft sen ny ;)
 
FÄr du tag i en sÄn "gubbil" Àr det ett kap. De har ofta skött sina bilar som om de vore deras barn eller Àdelstenar, servat duktigt och ingen försummelse. Min far har tex en Volvo 245 utan rost som han skött till punkt och pricka, en -92 som han haft sen ny ;)

Ja och för mig gör det inget att den Ă€r lite Ă€ldre. Vill inte ha massa fancy funktioner som bara gĂ„r sönder 😅
Den ska ta mig till och frÄn jobbet och kunna dra min hÀst ibland.
 
Åh, dĂ„ Ă€r det den Ă„ldern jag tittat pĂ„ 😅
Runt 10 Ă„r sĂ„ jag kanske ska stryka Toyota 😂

Har hittat en Saab som Àr sÄ jÀkla fin!
Gillar inte Saab, vill inte ha en sedan och den Àr lite törstigare Àn jag vill och har inte drag.
Perfekt bil!
😂
Enligt polisen och försÀkringsbolagen sÄ Àr det Toyotor frÄn början av 2000-talet (t o m Ärsmodell 2009) som har de mest stöldbegÀrliga katalysatorerna. Min nuvarande Àr frÄn 2014, och den har fÄtt vara ifred nÀr katalysatortjuvar har hÀrjat hÀr i omrÄdet.
Om du fortfarande Àr intresserad av en Avensis, sÄ titta pÄ den modellen som heter 2.0. Den Àr betydligt bÀttre att dra slÀp med Àn den med lite svagare motor (1.8).
 
Enligt polisen och försÀkringsbolagen sÄ Àr det Toyotor frÄn början av 2000-talet (t o m Ärsmodell 2009) som har de mest stöldbegÀrliga katalysatorerna. Min nuvarande Àr frÄn 2014, och den har fÄtt vara ifred nÀr katalysatortjuvar har hÀrjat hÀr i omrÄdet.
Om du fortfarande Àr intresserad av en Avensis, sÄ titta pÄ den modellen som heter 2.0. Den Àr betydligt bÀttre att dra slÀp med Àn den med lite svagare motor (1.8).
VĂ„ran Ă€r 2011 och det var inte ovanligt med stölder pĂ„ de bilarna
pĂ„ Toyota sa dom att det var svĂ„rt att dra en linje men att de inte fĂ„tt in nĂ„gra nyare bilar (3-4 Ă„r gamla) med stulen katalysator.
 

Liknande trÄdar

Fordon Jag har genom Ă„ren haft en del bilar, och skulle helst vilja ha en Volvo s60 igen alternativt en SUV. DĂ€remot har jag 4 barn och flera...
Svar
1
· Visningar
708
Senast: Bonita4
·
Fordon Jag behöver en ny bil. Initialt var planen att helt sonika köpa en 4wd suv som Àven fÄr dra. Fastnade för Honda crv. Men de försvinner...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
8 483
Senast: sjoberga
·
Fordon ...och sÄ kom den till slut, kanske inte exakt bleka dödens minut, men minuten nÀr peugoten gav upp. Den rullade i drygt 40 000 mil och...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 654
Senast: 95johsv
·
Fordon Jag mÄste helt tvÀrtemot min ursprungsplan och i eg ett ganska dÄligt lÀge ekonomiskt byta bil. Det funkar helt enkelt inte med diesel...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 613

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp