Tips på billig men bra laptop?

FeatherCloud

Trådstartare
Har fått lite pengar av min pappa :love: för att köpa en ny dator, och den här gången ska det bli en laptop.
Är helt okunnig på området, och tänkte höra om någon har något bra tips? Både på ställe att köpa ifrån, men även vad jag ska ha för någon.

Jag behöver inget avancerat öht, den ska bara användas till att surfa och skriva på, i princip. Kanske se en film någon gång ibland också..

Vad får man för dator för 5-6500:- ? Har ju tittat runt lite på NetOnNet bl.a. och det finns ju litegrann för det priset, men är det något att ha?

Tips mottages tacksamt! :bow:
 
Sv: Tips på billig men bra laptop?

Tja, med de kraven du ställer, borde typ alla laptops som säljs duga iaf prestandamässigt. Fast sen kan jag ju inte säga om de billiga datorerna är billiga pga dålig kvalitet eller så.
 
Sv: Tips på billig men bra laptop?

haha, så mycket har jag (i princip ;)) räknat ut själv :)

men om jag säger såhär då, (vilket ställer mer krav på er som svarar :p ) vad är det "bästa" jag kan få för dom pengarna? :D

vad skulle ni som svarar köpa om ni hade den budgeten? har jag råd med en dator som kan ha lite "extra" som större hårddisk, bättre prestanda överlag, brännare etc etc, så vill jag ju ha en sån..

eller ställer ajg dumma frågor? när det gäller prestanda etc. på datorer är jag en riktig nybörjare... :p
 
Sv: Tips på billig men bra laptop?

Jag har en billig amilo, den kostade 5700 i julas. Den duger bra för ditt ändamål använder min för tex skriva, photoshop,powerpoint,surfa,filmtittande och liknadne. Batteritiden är dock usel bara nån timme. Och hårddisken är liten. Men den det beror på hur mycket tvserier och likande man sparar på den om det är ett problem eller inte.
 
Sv: Tips på billig men bra laptop?

tack för svaret! :bow:
vad innebär "liten hårddisk" för dig? :D och var köpte du den?
 
Sv: Tips på billig men bra laptop?

KL

Jag passar på och kapar den här tråden lite fint, för jag vill också ha tips på en bra, billig laptop. Jag vill använda den till att surfa, titta på film, lyssna på musik o.s.v. Inga avancerade spel eller så m.a.o. Bra batteritid är ett krav.

Någon som har något tips på en fin liten laptop åt mig?
 

Liknande trådar

Fordon Jag ska till hösten kolla på en ny bil. Jag har en 20 år gammal bil som börjar åka på sin sista resa så att säga. :bump: Jag planerar...
Svar
7
· Visningar
917
Senast: Twihard
·
IT & mobiler Ska köpa en ny laptop. Köpte en lågpris förra gången då det var det budgeten täckte. Ljudet är dock kasst och nu står jag inte ut längre...
Svar
8
· Visningar
1 046
Senast: Piek
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
28 337
Senast: Åsa A
·
Äldre Min älskade bil har gett upp och nu behöver jag en ny... Självklart har jag ett par frågor ;) Vad är fördelen med att köpa från firma...
Svar
4
· Visningar
476

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp