Tips på bra cykelapp där man kan mäta och registrera avstånd?

Islandshästryttare

Trådstartare
Jag skulle vilja ha en app som mäter mitt avstånd när jag cyklar och också kan registrera och spara resultatet varje dag. Ska vara en app för androidtelefon. Någon som har någon att rekommendera, fanns flera stycken när jag kollade och svårt att veta vilken som är bra. Sen undrar jag om man behöver telefonen fastsatt på något speciellt ställe på cykeln för att appen ska mäta korrekt? Eller går det bra att ha den i fickan som vanligt när jag cyklar?
 
Beror lite på syftet tycker jag.

Strava är rolig. Många interaktiva funktioner som segment, lag, vänner osv. Du får också bra data om varje enskilt pass. Och så är det ju en träningsapp med fokus på just cykling.

Men som ren träningsdagbok är den rätt kass som man är ute efter statistik och jämförelser. Översikten på pass över tid och jämförelser mellan pass är ganska obefintligt.
 
Jag har haft Runkeeper länge men har nu börjat testa Strava. Jag har inte riktigt bestämt mig än för vilken som är bäst, men just för att mästa avstånd, stigning, tid osv funkar ju båda.
 
Jag skulle vilja ha en app som mäter mitt avstånd när jag cyklar och också kan registrera och spara resultatet varje dag. Ska vara en app för androidtelefon. Någon som har någon att rekommendera, fanns flera stycken när jag kollade och svårt att veta vilken som är bra. Sen undrar jag om man behöver telefonen fastsatt på något speciellt ställe på cykeln för att appen ska mäta korrekt? Eller går det bra att ha den i fickan som vanligt när jag cyklar?
Jag har strava eller en liten cykeldator i hållare på styret. Datan kan man lägga in i mobilen efter passet. Körde med mobilväska på styret innan för att se hastighet under passet. Är det inte viktigt funkar det bra att ha mobilen i en ficka om du har plats.😊
 
Jag har strava eller en liten cykeldator i hållare på styret. Datan kan man lägga in i mobilen efter passet. Körde med mobilväska på styret innan för att se hastighet under passet. Är det inte viktigt funkar det bra att ha mobilen i en ficka om du har plats.😊

Jag har tittat lite på cykeldator också men inser att jag inte har behov av någon jättedyr isåfall. Vilken cykeldator har du och vad tycker du är bra med den?
 
Jag använder runkeeper när jag cyklar till jobbet, rätt kul att kunna jämföra med hur bättre min kondis och ork blir efter varje gång.
Sen tycker jag runkeeper är bra då den även går att använda när man går promenader eller rider. Tycker den fungerar väldigt bra till det jag använder den till i alla fall. :)
 
Jag har tittat lite på cykeldator också men inser att jag inte har behov av någon jättedyr isåfall. Vilken cykeldator har du och vad tycker du är bra med den?
https://www.bikester.se/bryton-rider-10-e-cykeldator-M123170.html?vgid=G695316

Jag har bara haft denna, så har ingen att jämföra med. Köpte den pga att jag inte gillar att använda mobilen egentligen, vill gärna stoppa undan den så jag inte blir störd. Vid längre turer vill jag gärna spara cykelbatteriet också. Den tar också betydligt mindre plats än om mn ska rigga upp mobilen. Jag är sjukt oteknisk, min sambo gick hjälpa mig att fatta hur den funkar men nu löser jag det själv. Man för över till mobilapp via bluetooth.
 
https://www.bikester.se/bryton-rider-10-e-cykeldator-M123170.html?vgid=G695316

Jag har bara haft denna, så har ingen att jämföra med. Köpte den pga att jag inte gillar att använda mobilen egentligen, vill gärna stoppa undan den så jag inte blir störd. Vid längre turer vill jag gärna spara cykelbatteriet också. Den tar också betydligt mindre plats än om mn ska rigga upp mobilen. Jag är sjukt oteknisk, min sambo gick hjälpa mig att fatta hur den funkar men nu löser jag det själv. Man för över till mobilapp via bluetooth.

Den kan vara ett alternativ, ska kolla lite mer på den var defintivt i en prisklass jag kan tänka mig. Jag har samma tanke att jag vill stoppa undan mobilen när jag cyklar.
 
Jag är lite oteknisk försökte kolla på hur man exporterade GPX-filer från Strava men jag förstår inte riktigt hur jag ska komma till den bilden där jag kan exportera det. Jag behöver det för jag har anmält mig till min tjejvättern och då behöver jag kunna ladda upp det till Vätternrundans app och då tänker jag att det är bra att kolla på alla såna här funktioner i tid. Någon som använder den @Gry @lingonben @Breaktown vet någon av er? Är det någon som vet om man måste vara premiumanvändare för det?
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Hoppas att ni inte tycker att dethär är jätte dumma frågor. Men jag ska börja en ny skola nästa vecka. Och då vill jag kanske ha lite...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 961
Senast: TeamLundVer
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 464
Senast: AlmostEasy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
667
Senast: cassiopeja
·
Gnägg Jag har ett litet bekymmer och skapar denna tråd - egentligen inte som en fråga utan mer som ett bollplank. Det är så att jag har fått...
Svar
14
· Visningar
2 135
Senast: Meggan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp