Tips på bra dressyrsadelgjord!

E

emci

Ska nu ta och köpa en ny dressyrgjord och skulle behöva lite bra tips på vad man ska köpa för nån. Ska man ha resår eller ej och i såfall i båda ändarna eller bara i den ene änden. Sen har jag sett att det nu finns gjordar som är helt elastiska tex:denna nån som har erfaranhet av den, eller liknande
Läder eller tyg spelar ingen roll dock vill jag inte att gjorden ska vara för klumpig!
 
Jag har den billaga på hööks.

Som din bild men utan resår.

Resår har en förmåga att töja ut sig efter ett tag :crazy:
Jag har dock inte hunnit prova den ,pga. brist på dressyrsadel :crazy:

Men den verkar jätte skön :)
 
jag har en wintecgjord som jag tycker om. Bred men inte klumpig, lite anatomiskt formad (inte jämntjock hela vägen). Den har en resårbit i mitten, inuti.
 
Jag har en anatomisk från hööks i neoprene med resår i båda ändarna. Jag ville ha en exakt sån utan resår men det finns tydligen inte att få tag i.

Ångrar nästan att jag köpte den på hööks för det är INTE kul med resår :mad:

I värsta fall blir det en i läder för mig men det vet jag inte heller om jag vill ha. Vi får se på horse Show sen om jag hittar min drömgjord! :bump:
 
Jag har resårgjorden från hööks som är vit på undersidan och svart utåt. Jag är supernöjd med den. Så lätt att torka av det vita eftersom det är plastmaterial. Tycker den är riktigt snygg! Kostar 329kr om jag inte minns helt fel!
 
Men då har vi samma men jag tycker liksom att när man drar gjorden så lyckas man dra upp spännet så det knölar sig i den övre "stropp-hållaren" ( :o roligt ord :D ).

Förstår du vad jag menar? Blir det inte så på din?
 
ah sköntatt det inte bara är min som irriterar... Det är ett litet fel men i övrigt är gjorden super!
Mjuk och skavfri och lätt att hålla ren!! :banana:
 
Har inget bra tips men vill iallafall varna dig för Hööks lädergjord med resår, resåren är alldeles för slapp och ger efter hur mkt som helst. Jag ångrar bittert att jag köpte den, den kostade nästan 500 spänn. :(
 

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver köpa en ny hjälm. Är dressyrryttare och har ganska mycket hår, både tjockt och långt. Tanken är att jag ska ta upp tävlandet...
Svar
2
· Visningar
520
Hemmet Behöver tips på var jag hittar rött porslin. Sån julig röd färg så ingen blek eller åt det rosa/orange hållet. Vill ha små tallrikar a...
Svar
7
· Visningar
539
Senast: Åsa A
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
788
Senast: MiniLi
·
Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 199
Senast: Lisalei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Varför finns Israel?
  • Pusseltråden
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp