Tips på bra och praktiska ryktväskor

alice

Trådstartare
Jag ska snart få hem "min" häst och då behöver jag ha förvaring för borstar, hovkrats, sax mm. Jag har kommit fram till att jag vill ha en ryktväska denna gång. Till förra hästen hade jag en ryktlåda vilken jag tyckte var stor och otymplig samtidigt som jag inte alls fick plats med det jag behövde; schampo, pälsglans mm. Eftersom det är ganska många år sen jag hade egen häst behöver jag köpa nya saker och inser att utvecklingen har gått framåt en hel del!

Jag har insett att det finns ett gäng olika i olika prisklasser. Mitt största krav är att den ska vara funktionell, praktisk och rejäl!

Vad rekommenderar ni? Vilken ryktväska har ni och är ni nöjda med den? Är det någon ryktväska som är ett stort NEJ?
 
En sån här hade jag och tyckte den var bra, ett stort fack och många små. Fick plats med det jag behövde och den kändes rejäl :) Lätt att bära med sig, Jag tog bort den långa bärremmen dock.
 

Bifogade filer

  • 70854150-4FA2-4DDB-AB2C-01D5A8F57C8E.jpeg
    70854150-4FA2-4DDB-AB2C-01D5A8F57C8E.jpeg
    72,7 KB · Visningar: 56
Jag har en sån här:
584490_420_584490_grande.jpg

Man får ju inte plats med precis allt, men jag har inte schampo osv i ryktväskan utan många grejer som används mer sällan har jag på andra ställen. Men den rymmer mkt och det är bra m småfacken på sidorna!
 
Jag har en sån här:
584490_420_584490_grande.jpg

Man får ju inte plats med precis allt, men jag har inte schampo osv i ryktväskan utan många grejer som används mer sällan har jag på andra ställen. Men den rymmer mkt och det är bra m småfacken på sidorna!
Eftersom det är en skimmel och jag mer eller mindre är allergisk mot skitiga svansar brukar det kunna bli en del schamponerande. :o Nu har hon ju iofs inte hellång svans pga trauma så lerig i höst lär den inte bli. :D
 
Jag har Biltemas ryktväska, vet inte om den fortfarande finns i sortimentet. Den har sidofack stora nog för flaskor av t ex pälsglans eller flugmedel, bara att de sticker upp då. Jag gillar inte riktigt tyget ovanpå som man kan dra ihop, tror det hade varit smidigare med ett lock liknande den @cambodia visar. Även jag tog bort axelremmen.

För att få plats har jag några fickor dedikerade till säsongssaker som byts ut, t ex broddar med tillbehör byts till flugmedel på sommaren. Tycker inte jag har haft problem att ha plats för det jag vill.

Nackdelen med modellen är väl om man har en tendens att slänga och svinga sina saker omkring sig, då kanske man skulle föredra en väska eller låda där alla fack går att stänga, för att minska risken att nåt ramlar ut. Jag har själv inte råkat ut för det.
 
Jag har en equipage ryktväska(googla)
Rejäl, 2 olika handtag att bära i, flera fack på utsidan och bra med plats på insidan. Jag har borstar i de stora facken sen pälsglans och andra flaskor i mitten :)
Det bästa är att det är nätbotten :love: Inga mer hår i botten osv :D
 
En sån här har jag, har haft den i flera år hängandes på boxen och den är fortfarande i superskick :up:
Gillar att den har ett fack med dragkedja, där har jag sax och såna grejer.
Schampo osv har jag dock inte i ryktväskan utan i en låda i en garderob.
hg-ryktvaska-large-vinrod_tiny.jpg
 
Jag har en sån här:
584490_420_584490_grande.jpg

Man får ju inte plats med precis allt, men jag har inte schampo osv i ryktväskan utan många grejer som används mer sällan har jag på andra ställen. Men den rymmer mkt och det är bra m småfacken på sidorna!

Jag har en likadan och är jättenöjd :)
 
Tror att de jag hade var ifrån Eskadron. Hade en till borstar och en till benskydd. De svalde massor!

Till ”badprodukter” hade jag en sån i plast :)
 
Har tidigare provat liknande som ovan och tyckt att de varit rätt kassa faktiskt. Har numera en sådan här och den är helt suverän men precis som någon ovan sa så får man ju lite det man betalar för. Denna är dyrare än de andra men också (i mitt tycke) så mycket bättre.
316515_BPU.jpg
 
Eftersom det är en skimmel och jag mer eller mindre är allergisk mot skitiga svansar brukar det kunna bli en del schamponerande. :o Nu har hon ju iofs inte hellång svans pga trauma så lerig i höst lär den inte bli. :D
Okej 😊
Man får ju plats med en hel del, men det beror ju på hur mkt andra grejer du har 😊
 
Har tidigare provat liknande som ovan och tyckt att de varit rätt kassa faktiskt. Har numera en sådan här och den är helt suverän men precis som någon ovan sa så får man ju lite det man betalar för. Denna är dyrare än de andra men också (i mitt tycke) så mycket bättre.
316515_BPU.jpg
Liknar den från Someh som jag tittat på (som kostade både skjortan och halva slipsen :angel::banghead:. ) Gillar att hela väskan är uppdelad i fack. Vill eg inte ha ett ända stort fack i mitten där man ska behöva rota runt efter det man behöver...
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Har läst många trådar om folk som frågar vilken utrustning mm som behövs och är bra att ha. Så jag gjorde en lista med saker som...
2
Svar
22
· Visningar
4 338
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Byta jobb. Men vad göra?
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Vabruari

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp