Tips på bra och praktiska ryktväskor

Jag får väl köra m hink tills ekonomin fixar ett sånt lyxinköp. 😂

Huruvida en väska eller låda är viktigt tycker jag beror på hur stallet man står i ser ut och är upplagt.

Jag har tex 4 meter tvärsemot boxen och stallgången till förvaringsrummet. Så jag har vanlig hink för borstarna och övrigt man använder vid behov finns på hyllan därinne. Flugspray, schampoo etc. har dessa i öppna backar på hyllorna som är mina där.

Vi har utöver det ett annat utrymme lite längre bort med garderober, hyllor och täckesförvaring osv. Så där förvaras sånt man inte använder varje dag.

Tycker det funkar jättesmidigt 😄
En dyrare låda/väska tycker jag främst spelar roll för att förenkla packning när/om man åker bort mycket på träning/tävling .
 
V
Har tidigare provat liknande som ovan och tyckt att de varit rätt kassa faktiskt. Har numera en sådan här och den är helt suverän men precis som någon ovan sa så får man ju lite det man betalar för. Denna är dyrare än de andra men också (i mitt tycke) så mycket bättre.
316515_BPU.jpg
Vart hittar man en sån? Den ser riktigt bra ut!

TS: Jag gillar väskor utan lock. Den ska vara öppen med bra översikt så att det är lätt att plocka det kan behöver. Lock är bara ivägen. :)
 
V

Vart hittar man en sån? Den ser riktigt bra ut!

TS: Jag gillar väskor utan lock. Den ska vara öppen med bra översikt så att det är lätt att plocka det kan behöver. Lock är bara ivägen. :)

Den där hittar du på bl.a Horze :) De (Horze alltså) har dessutom ofta kampanjer med 15-25% på valfri vara och prickar man in en sån så blir det inte så dyrt heller :)
 
Jag ska snart få hem "min" häst och då behöver jag ha förvaring för borstar, hovkrats, sax mm. Jag har kommit fram till att jag vill ha en ryktväska denna gång. Till förra hästen hade jag en ryktlåda vilken jag tyckte var stor och otymplig samtidigt som jag inte alls fick plats med det jag behövde; schampo, pälsglans mm. Eftersom det är ganska många år sen jag hade egen häst behöver jag köpa nya saker och inser att utvecklingen har gått framåt en hel del!

Jag har insett att det finns ett gäng olika i olika prisklasser. Mitt största krav är att den ska vara funktionell, praktisk och rejäl!

Vad rekommenderar ni? Vilken ryktväska har ni och är ni nöjda med den? Är det någon ryktväska som är ett stort NEJ?
Jag har en från John whitaker. Den har nät i botten så att damm och skräp trillar ut, vilket är helt outstanding. Jag skulle inte kunna leva med en med hel botten.
 

Bifogade filer

  • 129873.png
    129873.png
    28,7 KB · Visningar: 34
Ingen aning tyvärr. Men den finns bland andra saker till garderober.
Ok, det bästa med den jag har är att den har ett lock som stängs med dragkedja så att sakerna håller dig rena, men den är ganska dyr - så om IKEA har en liknande till lägre pris så vore det kalas.
 
Är det någon som har sett denna live och har en åsikt? Ser ut som en billigare variant av Noble Outfitters…


166922565-origpic-005794.jpg
 
Jag har en röd Ica-kundkorg jag hittade slängd i diket på vägen till stallet för massor med år sedan :o har varit väldigt praktiskt med alla hålen i botten så att det inte stannar kvar någon smuts.
Men det kanske är dags att införskaffa någonting snyggare :p
 
Jag har en röd Ica-kundkorg jag hittade slängd i diket på vägen till stallet för massor med år sedan :o har varit väldigt praktiskt med alla hålen i botten så att det inte stannar kvar någon smuts.
Men det kanske är dags att införskaffa någonting snyggare :p
Clas Ohlson har i mörkt gråmetallic! Har flera till lite allt möjligt.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Har läst många trådar om folk som frågar vilken utrustning mm som behövs och är bra att ha. Så jag gjorde en lista med saker som...
2
Svar
22
· Visningar
4 340
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp