Tips på bra schampoo

Ajda

Trådstartare
Jag måste köpa ett nytt schampoo och behöver tips.
Har tidigare haft redken. Det var bra men det kändes som håret vande sig och blev snabbt flottigt efter några månaders användning.
Bedhead: Nja inte så bra. Flottigt hår som följd.
Maria Åkerberg: Dåligt. Flottigt och statiskt hår som följd.

Har ett ganska ”vanligt” hår. Inte tjockt utan kanske mer mellan åt det tunnare hållet.
Vill ha ett bra scahmpoo som gör att man behöver tvätta var tredje dag (eller mer sällan).
 
Jag måste köpa ett nytt schampoo och behöver tips.
Har tidigare haft redken. Det var bra men det kändes som håret vande sig och blev snabbt flottigt efter några månaders användning.
Bedhead: Nja inte så bra. Flottigt hår som följd.
Maria Åkerberg: Dåligt. Flottigt och statiskt hår som följd.

Har ett ganska ”vanligt” hår. Inte tjockt utan kanske mer mellan åt det tunnare hållet.
Vill ha ett bra scahmpoo som gör att man behöver tvätta var tredje dag (eller mer sällan).
Jag tycker John Masters har väldigt trevliga ekologiska schampon etc.

Kerastase har också bra prylar.
 
Jag har skandinaviskt hår och har senaste tiden landat hos Maria Nila. Har ”mixat och matchat” i samråd med min frisör och kommer en period nu köra volume schampoo, structure repair balsam och true soft inpackning.

Har tidigare använt L’Oréal och egentligen varit nöjd med själva tvättandet men inte tillverkning av produkterna. Har sedan provat Lanza (håret blev fett fort), Kerastase (för mycket Kerstin) och Rituals (håret blev torrt) innan jag landade på Maria Nila. Min kompis som har samma hårtyp och bor i liknande väderförhållanden använder Rituals och är mer än nöjd.
 
Jag har använt Lanza i flera år. Använder Healing moisture, funkar väldigt bra för mitt hår. Mitt hår blir dock också fett fort men det har nog inte med produkterna att göra, snarare att jag typ alltid tvättat håret väldigt ofta..
 
Jag älskar Kevin Murphy sen jag började använda det för ca 8mån sedan, men det gör ont i plånboken :angel:
(Räcker dock länge.)
Använder Hydrate Me-serien eftersom mitt hår behöver all fukt i världen.
 
Jag måste köpa ett nytt schampoo och behöver tips.
Har tidigare haft redken. Det var bra men det kändes som håret vande sig och blev snabbt flottigt efter några månaders användning.
Bedhead: Nja inte så bra. Flottigt hår som följd.
Maria Åkerberg: Dåligt. Flottigt och statiskt hår som följd.

Har ett ganska ”vanligt” hår. Inte tjockt utan kanske mer mellan åt det tunnare hållet.
Vill ha ett bra scahmpoo som gör att man behöver tvätta var tredje dag (eller mer sällan).

Kerastase från lämplig serie. Jag gillar också Sebastian Professional Dark Oil samt Preset/Reset. Generellt har Sebastian bra produkter.

Jag har extremt torrt hår och hårbotten (jag får sår om det är för torrt och kallt ute) så jag ser till att ha ner balsamet i hårbotten och har ibland även hårolja som förbehandling innan shamponering.

Kolla gärna på Philip Kingsley också. Jag gillar märket men det är inte helt lätt att få tag på i Sverige.
 
Jag har Q for Skin. Drygt, min hårbotten har slutat klia, svensktillverkat och förhållandevis snällt mot miljö osv. Jag bytte till aleppotvål för att ytterligare minska miljöpåverkan men bytte tillbaka efter ett halvår, mitt hår mår bättre av Q for Skin.
 
Jag har använt Lanza i flera år. Använder Healing moisture, funkar väldigt bra för mitt hår. Mitt hår blir dock också fett fort men det har nog inte med produkterna att göra, snarare att jag typ alltid tvättat håret väldigt ofta..

Jag brukar tvätt håret när jag ser att det behövs. Upplever att det är olika ofta beroende på vilket schampo jag använder. Nu blir det varannan dag och dag 2 är håret rätt fettigt.
 
Jag tvättar mitt hår en gång/vecka. Jag har provat Maria Nila (den rosa, luktar ljuvligt) men jag fick tvätta tre-fyra gånger för att håret skulle kännas rent efteråt. Ska tillägga att jag har tjockt och långt hår så det kanske spelar in. Just nu använder jag matrix biolage hydrasource som jag kan använda lite av och tvätta två gånger så blir håret rent. Det funkar fint och luktar rätt okej.
 
Jag använder Sebastian Hydre och är jättenöjd. Bytte till Kerastase en period men tycker att håret blev oljigt. Hydre har jag använt länge utan att ha anledning att byta.
 
Bra tråd! Hade tänkt skapa en schampo-tråd själv... hoppas det är ok att jag lånar din lite @Ajda

Jo, jag har inga problem mitt hår, har använt Maria Åkerbergs schampo länge. Men, jag skulle vilja ha ett schampo som luktar kokos !
Det har inte MÅ tyvärr.
Jag vill också att det ska vara ekologiskt, miljövänligt och funka för att tvätta håret 1 g/v. Finns det?
 
Var på Lokabrunn spa häromveckan och upptäckte då Kerstin Florian. Är helt såld på detta schampoo!! Rekommenderar verkligen. Nu har jag ju inte använt det långsiktigt, men jag är jättenöjd än så länge.
 
Det enda som fungerar för mitt hår är Dove. Hade gärna haft något miljövänligt alternativ men de jag testat har resulterat i att mitt hår blir som en risbuske direkt :cautious:
 
Källans schampokuber, getmjölk är min favvo, surskölj efteråt. Har gått från att tvätta nästan varje dag till1-2 gånger i veckan.
 
Bra tråd! Hade tänkt skapa en schampo-tråd själv... hoppas det är ok att jag lånar din lite @Ajda

Jo, jag har inga problem mitt hår, har använt Maria Åkerbergs schampo länge. Men, jag skulle vilja ha ett schampo som luktar kokos !
Det har inte MÅ tyvärr.
Jag vill också att det ska vara ekologiskt, miljövänligt och funka för att tvätta håret 1 g/v. Finns det?
Jag använder inte schampo så ofta längre utan bara balsam från Bruns - harmonisk kokos. Det doftar även kardemumma. Tvättar håret med balsam var tredje dag ungefär. Om jag har haft mycket produkter i använder jag schampo före men måste då tvätta två gånger innan lödder uppstår. Jobbar inom industri med mycket olja o damm i luften, plus hörselkåpor som ligger tätt mot huvudet. Har även häst.
Håret upplevs inte som tungt av tvätt med detta balsam då det är ganska lätt i formulan.
Lägger inpackning nån gång i veckan framförallt under vintern.
Mitt hår som alltid blivit flottigt efter en dag klarar sig bra numera. Typiskt tunt, råttfärgat, ibland blekt hår. 🙂
 
Jag använder torrschampo från batiste och tvättar håret 1-2 ggr/vecka med lite olika schampo och balsam. Med torrschampot spelar det ingen större roll vilket vanligt schampo jag använder, är det flottigt och jag inte orkar tvätta håret så kör jag bara på med torrschampo. Funkar bra för mig :D
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag älskar koftor. Stora och små, tunna och tjocka. Men jag ska erkänna att jag varit en slav under lågprissortiment vilket innebär att...
2
Svar
30
· Visningar
3 071
Senast: Tranan
·
Kropp & Själ Ja som topic lyder. Jag har haft det här problemet länge och tänkte be om tips för vilka schampon som funkar för just er (kanske något...
2
Svar
32
· Visningar
4 979
Senast: a1agnlju
·
Kropp & Själ Jag håller på att bli tokig! I våras och somras var mitt hår riktigt bra. Tvättade det ca 2 ggr i veckan och det höll sig fräscht mellan...
Svar
10
· Visningar
1 532
Senast: lilstar
·
Kropp & Själ Har sedan början av tonåren haft dålig hårkvalité, visserligen rätt tätt med hårstrån, men dom är tunna, frissiga och torra och helt...
2
Svar
24
· Visningar
4 144
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp