Tips på bra tömmar.

Inka-90

Trådstartare
Jag undrar om n har några bra tips på tömmar.
jag ska ha dem till tömkörning i paddocken och en o annan promenad på grusvägar.
jag tömkör inte jättemycket och är inteså kräsen på tömmar.
nu har jag vanliga vävribbtömmar frön börjes.

nackdelen, varför jag vill ha nya är att jag vill ha snabbspännen till bettet.

så har ni några tips, inte några jättedyra det är jag inte i behov utav.
 
Sv: Tips på bra tömmar.

jag använder två longerlinor dom få gånger som jag tömkör. Har gjort det i några år nu och tycker det är smidigare. :)
 
Sv: Tips på bra tömmar.

Jag började med vävribbtömmar, men har gått över till lädertömmar. De känns enklare att hantera i och med att de väger lite mer och fladdrar inte runt som ribbtömmar.

Nu är det en evig diskussion om vilka tömmar som är bäst, och det lär aldrig bli något enhälligt svar på den frågan. Själv kör jag med Globus tömmar. Det är säkert inte de bästa, men hyfsade till ett skapligt pris.
Försök att känna på några olika, så att du hittar några som passar dina händer i bredd.
 
Sv: Tips på bra tömmar.

tärnsjös tömmar tycker jag är överlägsna! Snabbspännen fixar du lätt på alla tömmar genom att sätta snabbspännen i ändarna.
 
Sv: Tips på bra tömmar.

Finns en känd auktionssite där en sadelmakare säljer bra saker :angel:

Där köpte jag mina tömmar och de är helt underbara. Har 12 m för skogen och 16 m för träning på ridbanan.
 

Liknande trådar

Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
2 824
Senast: Roheryn
·
Hemmet Jag trivs utmärkt i min fina lägenhet, men har lite problem med de tekniska prylarna här helt ärligt. Försökte få synmottagningen att...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
8 397
Senast: Amha
·
Islandshäst Ville så gärna börja rida igen, typ som medryttare. Såg en annons, bara 5 min hemifrån. Long story short- de har 2 islänningar. Back...
2
Svar
22
· Visningar
4 523
Senast: Boj
·
L
Hästmänniskan Hej alla! Jag har ett litet problem eller vad man ska säga som jag skulle vilja få tips om! Jag har två c-ponnyer. En som jag har haft...
2
Svar
31
· Visningar
4 140

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp