Tips på bubbel till afternoon tea-party

lizzie

Trådstartare
I juli gifter vi oss - sambon och jag. Det kommer vara ett borgerligt bröllop och temat för mottagningen är "engelskt gardenparty med afternoon tea och bubbel" :love::love::love:

Vad vi ska bjuda på i ätväg har jag koll på - blir gurksandwichar, laxsandwichar, kalkonsandwichar, scones, clotted Cream, marmelader plus ett dignande bord med allt möjligt sött :d

Men frågan är vilket bubbel som är lämpligt att bjuda på till denna typ av buffé? Fram med förslag tack :D

/Lizzie
 
I juli gifter vi oss - sambon och jag. Det kommer vara ett borgerligt bröllop och temat för mottagningen är "engelskt gardenparty med afternoon tea och bubbel" :love::love::love:

Vad vi ska bjuda på i ätväg har jag koll på - blir gurksandwichar, laxsandwichar, kalkonsandwichar, scones, clotted Cream, marmelader plus ett dignande bord med allt möjligt sött :d

Men frågan är vilket bubbel som är lämpligt att bjuda på till denna typ av buffé? Fram med förslag tack :D

/Lizzie

Grattis! :heart

Det beror på vilken prisklass ni tänker er men jag slår ett slag för Louis Bouillot. Prisvärt och anspråkslös flaska, men fasiken det godaste bubblet om man inte vill betala tre-fyra gånger så mycket. Champagne-klass för cava-pris.
 
Grattis! :heart

Det beror på vilken prisklass ni tänker er men jag slår ett slag för Louis Bouillot. Prisvärt och anspråkslös flaska, men fasiken det godaste bubblet om man inte vill betala tre-fyra gånger så mycket. Champagne-klass för cava-pris.

Noterar ditt förslag. Har inte druckit detta vinet tidigare, men jag gillar chardonnay-druva :)

/Lizzie
 
I juli gifter vi oss - sambon och jag. Det kommer vara ett borgerligt bröllop och temat för mottagningen är "engelskt gardenparty med afternoon tea och bubbel" :love::love::love:

Vad vi ska bjuda på i ätväg har jag koll på - blir gurksandwichar, laxsandwichar, kalkonsandwichar, scones, clotted Cream, marmelader plus ett dignande bord med allt möjligt sött :d

Men frågan är vilket bubbel som är lämpligt att bjuda på till denna typ av buffé? Fram med förslag tack :D

/Lizzie

Louis Bouillot och Brochet är mina absoluta favoriter. Louis Bouillot har även ett rosa mousserande som är toppen.
 
D6E6FABF-D683-47C0-9660-EE8760C34FA5.png


Denna är suverän!
 

Liknande trådar

Hemmet Jag ska ha en liten afternoon tea-bjudning för några vänner nästa helg. Jag ska bl.a bjuda på clotted cream - vilket man gör av...
Svar
16
· Visningar
1 868
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp