Tips på de mest hållbara överdragsbyxorna

Kristall10

Trådstartare
Behöver tips på riktigt hållbara överdragsbyxor (alltså vatten och vindtäta, minst 10000 i vattenpelare).
Sonen leker på knä mest hela tiden och har nu redan nött hål på de byxor från KAX som jag köpte för en månad sedan. Vi har haft KAX i flera år och har funkat toppen, men nu nöter han sönder byxor på löpande band (både vanliga byxor plus utebyxor).

Vilka byxor är extra hållbara?
 
Jag har läst recensioner på Kappahls hemsida där många upplever att årets skalbyxor är sämre än tidigare års.
Vi har POP och de är som nya fast de används dagligen i lek.
 
Vi kör polarns, de första paret fick utstå mycket pga användes redan när hon kröp. Trots det inget slitage på byxorna!
Vi har haft KAX sedan sonen kröp och de har hållit bra, kusinen har ärvt byxorna till och med. Men nu är sonen fem år och tyngre och dessutom är han ute från morgon till kväll så byxorna får verkligen utstå hårt slit.
 
Jag kör från lager 157, nu är min 8,5 så han kryper väll inte runt direkt, men han är ofta på marken. Har alltid kört deras skalset och jag har alltid kunna sälja vidare när han har växt ur dom för att dom fortfarande varit i fint skick. Dom har 10.000 i vattenpelare har jag för mig. Bra pris också!
 
Jag kör från lager 157, nu är min 8,5 så han kryper väll inte runt direkt, men han är ofta på marken. Har alltid kört deras skalset och jag har alltid kunna sälja vidare när han har växt ur dom för att dom fortfarande varit i fint skick. Dom har 10.000 i vattenpelare har jag för mig. Bra pris också!
Till dottern som snart är 11 har jag köpt deras skalset i många år och det har funkat bra. Men inte till sonen. Han blev blöt igenom fort i dem. Tror främst det beror på konstruktionen nertill, att de inte är stark resor utan man spänner med kardborre. Det spänns inte åt ordentligt på förskolan eftersom att barnen klär sig själva.
Men de höll inte tätt på knäna heller då det blir väldigt slitage där. Fick åka och köpa KAX efter ett par dagar med byxor från lager157 eftersom att sonen var sjöblöt om benen varje dag.
 
Gneis Gizmo Shell skalbyxor. Gjorda för att vara extra slitstarka, cordura över i princip hela byxorna tex, Vi är jättenöjda!
+1 på den :up: (tillägg, var kanske inte samma modell men samma märkte)
Hade när sonen var liten och såg knappt använda ut trots att de verkligen var det! Nu är jag dock lite snål och har köpt en del begagnat - PoP har varit bra. Sist köpte vi på Stadium outlet. Har även haft Kappahl/Kaxs tidigare 🙂
 
Har bara kört på skalbyxor från POP ända sedan krypåldern och är mkt nöjd med dom, dom håller väldigt bra trots hårt och omilt användande.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp