Tips på dressyrgjord

jemeni

Trådstartare
Tips på ny dressyrgjord (65cm) skulle behöva en ny lädergjord, gärna lite vadderad men den får inte vara för bred bakom armbåden (för enligt hästen kan man inte böja på benen då)
Skulle behöva en som är ca 10cm bred, finns det?
 
Tips på ny dressyrgjord (65cm) skulle behöva en ny lädergjord, gärna lite vadderad men den får inte vara för bred bakom armbåden (för enligt hästen kan man inte böja på benen då)
Skulle behöva en som är ca 10cm bred, finns det?
Både jag och hästen gillar vår ELTgjord. Ligger stilla och glider inte fram mot armbågen. Är elastisk och följer hästens rörelser bra. Gillas av många med sadeltvång eller som bara är sura när man spänner gjorden 😊
 
ELTgjorden har jag tittat på ska låna den och testa av en kompis så fort konvalescenten är frisk.

Tyvärr räcker det inte med att gjorden är smal vid armbåden utan måste även vara det vid spännena. Så de flesta vanliga anatomiska går bort.
(har idag en helt rak billig variant men när jag behövde köpa en ny lika dan så har kvalitén försämrats och den ger skav)
 
Amerigo och Santa Cruz har ju gjordar som är extra smala vid armbågen om det är ngt sånt du är ute efter :).
 
Amerigo och Santa Cruz har ju gjordar som är extra smala vid armbågen om det är ngt sånt du är ute efter :).
Det smala måste fortsätta ända ut till spännena, så Amerigo går bort. Santa Cruz ser ut att vara ganska smal hela vägen någon som har en och kan mäta hur bred den är vid spännet?
 
Det smala måste fortsätta ända ut till spännena, så Amerigo går bort. Santa Cruz ser ut att vara ganska smal hela vägen någon som har en och kan mäta hur bred den är vid spännet?
Du kan inte använda en längre gjord så armbågen går fri?
 

Liknande trådar

Utrustning Vet att det är högst individuellt så klart, men jag har själv lovordat ELT-gjorden fram tills nuvarande häst. Ardennerkille, 3 år och...
Svar
11
· Visningar
913
Senast: palle
·
Utrustning Jag är ute efter en sadelgjord med platta som har fast resår. Den får dessutom inte vara för bred, utan måste vara väl utskuren för...
Svar
0
· Visningar
291
Senast: Jeps
·
Utrustning Min häst tycker lädergjord blir hemskt varmt och kliigt på sommaren, så jag skulle behöva lite tips på något svalare. Han har rätt...
Svar
7
· Visningar
734
Senast: yamyam
·
Utrustning Jag har ett halvblod som passar perfekt i stl 145 HW Rambo Original med v-knäppning (Supreme fungerar också, i alla fall på äldre...
Svar
11
· Visningar
484
Senast: Lemeie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp