Tips på dressyrgjordar?

Evergreen

Trådstartare
Med resår i båda ändarna, gärna anatomiska, helst i läder men syntet går också bra.

Skriv hemsideadressen också om de finns på internet.

Sv: Tips på dressyrgjordar?

Måste också ha en ny dressyrgjord och är nyfiken på den svängda(tror den heter Ronja) i läder hos Lillhästen i stav.

Köp ingen Zaldi bara de håller inte för nåt :devil:
Jag älskar gera gjordarna men de har inga av de funktionerna du vill ha. Men titta på jaguar & albion

Jaguar har bla en helt otroligt bra bakåtsvängd anatomisk gjord. Jag har också en "vanlig" anatomisk från CWL tror jag den heter som är hur bra som helst. Men de köps i affär tyvärr. Rim rim..

Wintec Elastic är alldeles lagom lite elastisk, den bästa gjord jag haft!

Finns att köpa här. Tyvärr finns ingen bild, men jag hittade en från en utländsk sida: Bild!
Det finns tydligen en anatomisk variant också, men den har jag inte hittat på någon svensk sida. Ser ut så här! Denna är säkert lite dyrare än den första.

Jag gillar min dressyrgjord av märket Capone, (Kings saddlery).
Den är mkt. mjuk o följsam, men inte anatomisk.

Den gick sönder första gången jag använde den. Sömmarna sprack och nu börjar spännerna lossna!

Oh, det låter lovande! Den ser ju bra ut.

Hurdan är resåren? Är själva gjorden "stoppad" något?
Jag vill gärna ha så "mjuk" gjord som möjligt då hästen min lätt får skav när hon är klippt...

Oidi_pus:

Oj :crazy: Dåligt. Borde ju vara bra kvalité till det priset!

Den verkar värd att kollas upp! Jag har Kings saddlery i grannstaden, så det blir väl ett besök där snart :D

Jaoo :D Har faktiskt tänkt lite på det... Men det får nog bli tills nästa vinter istället, snart växer den nya pälsen ut ju! :)

* p u t t a r lite*

Evergreen skrev:
Oh, det låter lovande! Den ser ju bra ut.

Hurdan är resåren? Är själva gjorden "stoppad" något?
Jag vill gärna ha så "mjuk" gjord som möjligt då hästen min lätt får skav när hon är klippt...

Oidi_pus:

Oj :crazy: Dåligt. Borde ju vara bra kvalité till det priset!

Jag har Albions dressyrgjord till min dressyrsadel. Den är kanonbra. Ordentligt stoppad, mjukt fint läder, plats för armbågarna,och den är BRED, resåren ligger inbakad i gjorden, antingen i mitten eller i båda ändarna. Kommer inte ihåg just nu. Albions dressyrgjord var den gjord som min sadelutprovade rekommenderade främst pga bredden. Den är dyr, närmare 1300 kr tror jag. Jag hade turen att få tag på en knappt begangnad för 500 kr :D

/Lizzie

Jag har Jacsons dressyrgjord, beställde den från Lillhästen i Stav. För de tog hem den åt mig. Den är brun och det är resår i ena änden. Helt okej, prisvärd! :)

Liknande trådar

Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
630
Senast: Zpunk
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
955
Senast: Ajda
·
Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
201
Senast: sweep
·
Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
535
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka