Tips på drink

Derivata

Trådstartare
Jag ska i morgon i ett sällskap där var deltagare ska bjuda på en drink, trevligt. Problemet är att jag kan en drink, gin och tonic och jag misstänker att sällskapet har något högre förväntningar än så. 😂
Det finns absolut inget att utgå ifrån i något barskåp här hemma, jag dricker gärna men då är det färdig paketerat som vin, vin, kanske en öl eller ibland en rom.

mina preferenser

Max två alkoholhaltiga ingredienser
Möjlighet att köpa övriga ingredienser färdiga,
Dvs jag vill inte ställa mig och göra typ rabarbersockerlag.

Jag gillar sura och syrliga drinkar.

känner inte hela sällskapet så ska gå att göra drinken alkoholfri också.
Ska vara lättblandad - inget massa skak, blender etc.
 
Jag kom att tänka på Aperol Spritz vilket är barnsligt enkelt att göra, men hur man ska göra den alkoholfri vet jag icke...

Caipirinha är ju gott och ganska syrligt annars, och jag hittade nått recept där man använder ginger beer för att göra den alkoholfri.
 
Jag gjorde världens enklaste drink i helgen, god var den också!

En kula valfri sorbet i glaset och fyll på med valfritt bubbel - klart!
Går ju såklart att variera smak och färg på både bubbel och sorbet :-)
 
Jag ska i morgon i ett sällskap där var deltagare ska bjuda på en drink, trevligt. Problemet är att jag kan en drink, gin och tonic och jag misstänker att sällskapet har något högre förväntningar än så. 😂
Det finns absolut inget att utgå ifrån i något barskåp här hemma, jag dricker gärna men då är det färdig paketerat som vin, vin, kanske en öl eller ibland en rom.

mina preferenser

Max två alkoholhaltiga ingredienser
Möjlighet att köpa övriga ingredienser färdiga,
Dvs jag vill inte ställa mig och göra typ rabarbersockerlag.

Jag gillar sura och syrliga drinkar.

känner inte hela sällskapet så ska gå att göra drinken alkoholfri också.
Ska vara lättblandad - inget massa skak, blender etc.

En av mina gamla favoriter är Bramle. Väldigt fräsch drink där ginsmaken inte blir så tydlig.

https://alltommat.se/recept/bramble-gin-och-bjornbarscocktail/
 
Åh drinkar var längesen! Den jag oftast beställde in var nedanstående, jag gillar inte spritsmak nämligen :p

Ragnar:
Absolut kurant
Sprite
Roses lime

Annars strawberry daiquiri.
 
Capten morgan spiced rum
Ginger dry/ ale (från läskhyllan)
Färsk lime
Isbitar

Den enda drink jag gillar. Inte bitter, inte söt, lite syrlig och väldigt god! Viktigt att ha is i. Mycket isbitar.

Jag brukar pressa limeklyftan först och sedan rulla skalet mellan fingrarna lite innan hela läggs i. Fyll på med isbitar hela glaset.
Häll i rom efter behag :D
Fyll resten med ginger ale (alkoholfri läskeblask)
 
Rosa GT med färska hallon i är gott och ser roligare ut än en vanlig GT.

Fast den går ju inte så bra att göra alkoholfri. Om det är kravet blir det svårt tror jag. Mojito går utmärkt att göra alkoholfri. Men annars blir det ofta svårt att fåtill nästan samma smak tyvärr.

Om man inte använder bubbel för det finns ju som alkoholfritt. Så en drink med bubbel som alkohol kanske?
 
Jag älskar sparkling cranberry, apelsinjuice och gin. :heart Den går också fint att köra helt utan gin - vill man partaja till den lite som mocktail går det bra att droppa i lite grenadine, men då blir den betydligt sötare förstås.
 
Jag brukar göra denna, mixa hallonen med florsockret först, sila gärna bort kärnorna. Sen blanda allt och njut.

Per person:
3 mskhallon
1 tskflorsocker
4 clbacardi razz
2 mskis, krossad
0,5lime, pressad saft
1,5 dlSprite
 
Moscow mule!
Lika delar vodka och limejuice
Stora gurkskivor, isbitar
Fyll upp med ginger beer, helst Emdbraus (finns på burk på Hemköp och Willys) eller Fentimans.
Lika god alkoholfri, uteslut bara vodkan! Den är syrlig och ingefära-stark.
 
Jag ska i morgon i ett sällskap där var deltagare ska bjuda på en drink, trevligt. Problemet är att jag kan en drink, gin och tonic och jag misstänker att sällskapet har något högre förväntningar än så. 😂
Det finns absolut inget att utgå ifrån i något barskåp här hemma, jag dricker gärna men då är det färdig paketerat som vin, vin, kanske en öl eller ibland en rom.

mina preferenser

Max två alkoholhaltiga ingredienser
Möjlighet att köpa övriga ingredienser färdiga,
Dvs jag vill inte ställa mig och göra typ rabarbersockerlag.

Jag gillar sura och syrliga drinkar.

känner inte hela sällskapet så ska gå att göra drinken alkoholfri också.
Ska vara lättblandad - inget massa skak, blender etc.

Har en favorit som jag drack i Tallinn på restaurang Amarillo för ett tiotal år sedan
"Bling my roschka"
Smultronlikör
Vodka
Krossad is (jobbigaste momentet men går att köpa färdig)
Lime
Rörsocker (brunt, stora kristaller)
Schweppes russian

Bottna med några kristaller rörsocker. Fyll med krossad is. I med vodka, smultronlikör, limesaft och någon klyfta lime i varje glas. Fyll upp med soda/russian och rör om med varsitt sugrör. Garnera med mer lime. Done.

Drar åt det sursyrliga hållet (limen), men kan också bli sötare om man drar upp likören och/eller sockret.

Alkoholfri variant blir att helt enkelt utesluta alkoholdelarna. Då är Schweppes Russian bästa sodan, som kommer med rätt färg till drinken.
 

Liknande trådar

Mat Har ätit antibiotika i fem veckor nu och ska tydligen fortsätta i tre till sju (:meh:) veckor till. Jag dricker knappt drinkar annars...
Svar
5
· Visningar
593
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp