Tips på en bra grund?

Juzzzen

Trådstartare
jag får på tisdag hem min nya häst..Vad finns dte för bra tips på hur vi ska lära känna varandra? Han har inte blivit mkt riden, och ska utbildas...Han är trevlig o social i sitt sätt..annars känner jag inte honom...men det var uppfattningen när jag var och tittade på honom

Jag tänkte börja med lite ledarskaps övningar först, ut och promenera och lös longera..Jag vill gärna bygga upp en bra grund mellan oss innan jag börjar jobba honom från ryggen eller tömöra..

Några bra tips=)
 
Sv: Tips på en bra grund?

Taaack:o :)

Man vill ju att det ska bli rätt..med en bra grund kommer man långt..ingen annan som har nåra bra tips..eller erfarenhet av nya hästar o att bygga en bra tillits grund?
 
Sv: Tips på en bra grund?

ungefär så jag och min kompis tänkt också,men där sa du nåt finns det fler saker man kan göra o vad i såfall?
^^
 
Sv: Tips på en bra grund?

Jag tycker det du planerat låter bara bra.
Bara ni tar det lugnt, och låter det ta tid.
Det tar för det mesta tid för hästen att få förtroende för någon.
Lycka till! :bump:
 
Sv: Tips på en bra grund?

När jag fick hem min första häst började jag göra de sju lekarna på honom. Jag gjorde inte klart alla, men vi fick en mycket bra grund att stå på. Det var plastpåsar och presenningar hit och dit (jag var bara 14 år, så jag gjorde nog inte mycket rätt :D) och under de fyra åren jag hade honom skyggade han inte för NÅGOT. Jag vet inte om det berodde på honom, mig eller ledarskapsövningarna förstås :b men man ska börja någonstans!
 

Liknande trådar

Träning Hej! Jag ska kanske börja kolla på häst snart och tänkte kolla om någon har något bra tips på ridövningar man kan göra för att lära...
Svar
10
· Visningar
1 096
Senast: MiniLi
·
Ridning Fick hem min häst i söndags och har bara tagit de lugnt nu i dagarna. Släppt henne i padocken och sen låtit henne smälta in alla...
2
Svar
36
· Visningar
3 796
Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 498
Senast: Buongusto
·
Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 221
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp