Tips på film/serier från Australien, Danmark, Korea?

Enya

Trådstartare
Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag förtjust i, men säger inte nej till något så länge det är Australien i alla fall. Främst Australien, jag älskar allt där! Ser inte gärna svenskt alls... Koreanskt däremot gillar jag också.

Har Viaplay och tillgång till Disney+ och förstås SVTplay och TV4play.

Har precis sett DNA på SVTplay, jättebra tyckte jag.
 
Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag förtjust i, men säger inte nej till något så länge det är Australien i alla fall. Främst Australien, jag älskar allt där! Ser inte gärna svenskt alls... Koreanskt däremot gillar jag också.

Har Viaplay och tillgång till Disney+ och förstås SVTplay och TV4play.

Har precis sett DNA på SVTplay, jättebra tyckte jag.
The Heart Guy (hjärtats vägar är svenska titeln om jag inte minns fel) finns på svtplay och är en lättsam serie från Australien (och innehåller bland annat en wombat). Den börjar lite stelt men kommer sen igång efter några avsnitt.
 
Spännande Koreanska serier på Disney+ som jag tyckte var jättebra:

Grid
Connect
Adamas

Finns många andra koreanska serier där, men jag har inte hunnit se dom då jag inte haft Disney+ så länge, så har inget mer att rekommendera för tillfället. 😊
 
Var nyss inne på tv4play och såg bilden för My Life is murder, en ganska lättsam deckare från Australien. (Men såg nu att den delvis är filmad i Nya Zeeland beroende på vilken säsong det är)

Wellmania utspelar sig också mest i Australien, dock varken dokumentär eller deckare.
 
Senast ändrad:
Jag tyckte mycket om den australiensiska serien The Tourist. Dock osäker på hur/var man kan se den i Sverige.
 
Som väldiga wild card, mest för att jag blev nostalgisk av att fundera lite så slänger jag också in Blue Water High (följde det på sommarlovsmorgon för måååånga år sen) och Stallkompisar (detta är ju trots allt ett hästforum 😁). Bluey är också australienskt, dock tecknat...
 
The Heart Guy (hjärtats vägar är svenska titeln om jag inte minns fel) finns på svtplay och är en lättsam serie från Australien (och innehåller bland annat en wombat). Den börjar lite stelt men kommer sen igång efter några avsnitt.

Ville bara flika in att sista säsongen tyvärr inte finns på svtplay längre. När Jag frågade skulle den inte tas in igen heller. 👎
Älskar serien!
 
Tack för tips! En hel massa att bita i ju!

Har den senaste tiden inte hittat något kul liksom, hittade DNA och såg alla på typ två dagar eller så... men så cirkulerar jag återigen runt på annat som inte riktigt lockar för jag hittar inget vettigt! Så var snällt med era tips nu!

Älskar verkligen Australien, naturen och allt, har sett "Familjen Rafter" på viaplay och på TV4play har jag sett nya "Doktorn kan komma" (ingen höjdare, men naturen är ju fin). Har även sett McLeods döttrar, alla säsonger. Mer än en gång till och med just för att jag gillar sådana serier- där naturen är en del.

Att danskar gör bra serier och film är ju också känt, men har inte sett så mycket de senaste åren. Såg Mordkommissionen för 1000 år sedan och för något år sedan The Rain, tror jag den heter.
 
Koreanskt finns ju hur mycket som helst, har väl över 100 serier på min att se lista... Det mesta är på Netflix och Viki. På Disney+ som jag inte har finns i alla fall Moving, som sägs vara väldigt bra och som jag gärna hade velat se.
 

Liknande trådar

Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 335
Senast: MiaMia
·
Tjatter Behöver något nytt att titta på men vet inte vad. Har nyss sett klart på Haunting of Bly Manor (jättebra!) och behöver tips på bra...
Svar
15
· Visningar
640
Senast: voltis
·
Kropp & Själ (Skriver man ens så? Feel good tema känns ju helt fel. Feelgoodtema blir ju konstigt?) Jag älskar mörka och spännande serier men jag är...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
6 970
Senast: avslutat medlemskap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp