Tips på fina sto namn

LuckyMe

Trådstartare
Vilket är enligt dig det finaste namnet ett sto kan ha?

Går i tankarna på att byta namn på min häst. Anledningen vill jag helst inte ta upp här.

Hästen är ett vanligt brunt nätt sto med stjärn och har idag ett långt fint namn, men som sagt så vill jag inte ta upp varför jag vill ändra. Namnet ska alltså passa henne. Hon är en bestämd men känslig dam. Pigg och framåt men stressar lätt upp. Hon är en riktig diva och kräver att hon behandlas som en prinsessa, vilket typ 99% av alla ston gör ;)

Jag vill ha ett fint unikt namn och som inte går med standard namn som Lady eller liknande. Gärna längre namn :)

Så vad har ni för favorit namn?

PS. Visste inte vart tråden bör ligga så provar här, moderator får gärna flytta den om det behövs :)
 
Vad heter föräldrarna? Kan vara lättare att snickra ihop något om man kan utgå därifrån.

Estelle (stjärnen tänker jag på)
 
Stammen ska inte ha någon förknippning med namnet. Hon har en rätt unik stam så heter hon som föräldrarna är det rätt lätt att veta vem det är tyvärr :/

Föräldrarna har inga fina namn ändå :p

Tack för namnen :). Fyll gärna på mer!
 
När jag döpte hästar i spel som liten använde jag ofta Google translate. Tex regnbåge, månljus osv på spanska eller italienska kan va himla fint :)

Kommer ihåg Luz de la luna, som betyder just månljus. Vill man kan man alltid ta något mer "diva-aktigt" om det passade hästen. Vackra prinsessa?

Lycka till
 
Fast vad man tycker är fint är ju subjektivt? Det som jag tycker är fint kanske någon annan tycker är fult. Med det sagt, jag gillar litteratur väldigt mycket och om jag hade fått välja namn själv hade det garanterat blivit namn efter någon fiktiv person el fiktiv sak. Kanske har du någon favoritbok med fina namn i?
 
Fast vad man tycker är fint är ju subjektivt? Det som jag tycker är fint kanske någon annan tycker är fult. Med det sagt, jag gillar litteratur väldigt mycket och om jag hade fått välja namn själv hade det garanterat blivit namn efter någon fiktiv person el fiktiv sak. Kanske har du någon favoritbok med fina namn i?
Självklart är det en smaksak :). Men eftersom att jag har så sjukt dålig fantasi så bad jag om hjälp. Hittills har jag fått namn som jag tycker är fint :)
 
Vilket är enligt dig det finaste namnet ett sto kan ha?

Går i tankarna på att byta namn på min häst. Anledningen vill jag helst inte ta upp här.

Hästen är ett vanligt brunt nätt sto med stjärn och har idag ett långt fint namn, men som sagt så vill jag inte ta upp varför jag vill ändra. Namnet ska alltså passa henne. Hon är en bestämd men känslig dam. Pigg och framåt men stressar lätt upp. Hon är en riktig diva och kräver att hon behandlas som en prinsessa, vilket typ 99% av alla ston gör ;)

Jag vill ha ett fint unikt namn och som inte går med standard namn som Lady eller liknande. Gärna längre namn :)

Så vad har ni för favorit namn?

PS. Visste inte vart tråden bör ligga så provar här, moderator får gärna flytta den om det behövs :)

Man får inte byta namn på hästar hur som helst, och gör man de väl, kommer det gamla namnet ändå stå inom parentes efter - Lukas (ex. Brunte) t.ex.


Fina sto-namn enligt mig är Aurora och Pandora. :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
10 778
Senast: LelleLilla
·
Avel Efter en skada orsakad av yttre trauma behöver min häst tid och vila för att förhoppningsvis komma tillbaka till sporten och min tanke...
2
Svar
24
· Visningar
4 364
Senast: smulan87
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är tydligen ston som gäller för mig nu. Förra veckan fick jag sitta på Dunja och Arnica, och denna veckan blev det Parma och Arnica...
Svar
0
· Visningar
252
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Tänkte om det finns någon där ute som har ett liknande sto eller kanske har något tips :) Presentation av min häst, hon är ett 9...
Svar
3
· Visningar
1 161
Senast: lamalinche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp