Tips på grästrimmer

nyttnick

Trådstartare
Jag blir tokig på min trimmer. Kommer några få meter, sen dör batteriet. Jag har samma batteri till skruvdragaren och då funkar det klockrent.

Så, jag vill ha tips på bra grästrimmer till vanlig villaträdgård på ca 1000 kvm.
 
Vi har en Husqvarna 115, tomt på 1400 kvm. Ett batteri räcker till nästan hela, beroende på hur tjockt gräset är.
 
Jag blir tokig på min trimmer. Kommer några få meter, sen dör batteriet. Jag har samma batteri till skruvdragaren och då funkar det klockrent.

Så, jag vill ha tips på bra grästrimmer till vanlig villaträdgård på ca 1000 kvm.

Jag gissar att trimmern vill ha ett starkare batteri (mer ampere). Jag har AEGs batterisystem och skruvdragaren funkar utmärkt på 2Ah men vinkelslipen dör direkt, den vill ha minst 5Ah för att ens gå.
 
Vi har en Husqvarna 115, tomt på 1400 kvm. Ett batteri räcker till nästan hela, beroende på hur tjockt gräset är.
Det låter bra! Jag har ju gräsklippare till de stora ytorna, men det finns en hel del kanter där den inte kommer åt. Då borde den räcka åt mig.
 
Jag gissar att trimmern vill ha ett starkare batteri (mer ampere). Jag har AEGs batterisystem och skruvdragaren funkar utmärkt på 2Ah men vinkelslipen dör direkt, den vill ha minst 5Ah för att ens gå.
Jo, jag har förstått det. Jag fick dessa på långtidslån av min pappa, för att slippa köpa precis allt när jag separerade. Sen dess har jag inte riktigt orkat ta tag i vad jag vill ha i stället. Men det känns som om det är dags nu!
 
Det låter bra! Jag har ju gräsklippare till de stora ytorna, men det finns en hel del kanter där den inte kommer åt. Då borde den räcka åt mig.
Vi har också gräsklippare till ytorna såklart men rabattkanter, runt buskar, träd, längs med staket och längs med husfasaden används den varje gång vi klipper gräset.
 

Liknande trådar

Mat Hur är det nu med den. Är en osthyvel en fördel eller kladdar det bara för mycket för att man ska ha nytta av den? Jag vet att makens...
Svar
9
· Visningar
723
Senast: hastflicka
·
Foder & Strö Jag funderar på att byta från vanlig halmbädd där hela boxen mockas igenom varje dag till permanentbädd. Står i kallstall, så jag vill...
Svar
3
· Visningar
602
Senast: tanten
·
Fritid Dottern tycker om målarböcker, och har kommit fram till att hon trivs bäst med tuschpennor. Just nu ritar hon mest med pennor som är...
Svar
16
· Visningar
1 367
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag har sån fruktansvärd magkatarr/skov av IBS nu så jag behöver Bukes samlade tips. Lider av IBS och reflux, men nu även gastrit. I...
2
Svar
31
· Visningar
1 828
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp