Tips på grafikkort?

Kibani

Trådstartare
När jag ändå svarade i speltråden så kan jag ju fortsätta skriva ;)

Mitt grafikkort verkar sjunga på sista versen, verkar inte få tillräckligt med kylning enligt far trots att jag dammat av hela datorn och har sidan öppen så jag antar laga inte är ett alternativ? Den stänger nämligen av signalen till skärmarna efter allt mellan 5min - 1h av spelande antar att det är en förvärring av tidigare symtom då datorn knappt klarade visa ett spel flytande på låga inställningar trots att det borde klarat de högsta galant...

Det är spel med rätt hög grafik såsom Oblivion och Assassins Creed som jag spelar. (vill spela Skyrim senare när jag har råd också) Har inte prövat att öppna en stor fil än men ganska massiva filer i Autodesk Maya samt Photoshop förekommer frekvent i mitt skolarbete så det är inte bara spel som behöver klaras av på daglig basis.

Därför tänkte jag börja se mig om efter ett nytt, gärna bättre utan att äta upp plånboken totalt, men förslag i alla prisklasser är välkommet. Det som sitter i är ett Nvidia GeForce GT 230 och burken är en HP Pavilion Elite någonting införskaffad förra hösten bara (men givetvis precis så garantin gått ut :mad: )
 
Sv: Tips på grafikkort?

Jag är övertygad om att din dator är riktigt bra. Men grafikkortet har dom uppenbarligen sparat på... för 230 GT är riktigt kasst i dagens mått. Iaf om du vill spela. Det bygger på föråldrad teknik. Funkar dock utmärkt för äldre spel så som oblivion. Men räcker inte till för skyrim.


Två alternativ som kommer ge stort lyft för inte såå mkt pengar. Svårt att veta när du inte satt någon budget.
ca 1300
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=751132
ca 1600
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1024084

Skyrim är inte så krävande grafiskt. Så du klarar dig fint på kortet för 1300 kr.
Kan du tänka dig att lägga ändå mer 2000-3000kr+ finns det fler alternativ.
Men är du beredd att lägga dom summorna skulle jag vänta till januari/februari när nästa genartion grafikkort släpps. Dessa kommer ge ca 50% eller mer prestanda i framförallt dom övre prisklasserna och mer framtidsäkra.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp