Tips på hästtransport önskas!

Jag hade valt en Ifor med kombi ramp :). Och då beställt en utan bakbommar så man kan sätta in easylock eller liknande (ifors varianter är hemska! De flesta andras också iofs..)

Men det är liknande lösningar som fautras i alla fall, frontutlastning, sadelskåp på dörr, kombiramp, fiffiga övre luckor bak så man kan ha ena sidan öppen och andra stängd,
Höga mellanväggar och stabila släp.
De nya Ifor är väldigt trevliga :) ett stort plus är att man slipper rostiga sprintar ^_^.
 
Dock är inte Ifor sänkt bak som fautras så insteget blir för högt om man ser till säkerheten. De kanske har ändrat men tidigare pratades det om att Ifors insteg var högre än reglerna tillät tom.
 
Dock är inte Ifor sänkt bak som fautras så insteget blir för högt om man ser till säkerheten. De kanske har ändrat men tidigare pratades det om att Ifors insteg var högre än reglerna tillät tom.
Kanske, min har bara ramp. Men kombirampen fungerar för de flesta i alla fall, och med urlastning med ramp både framåt och bakåt så blir det säkrare än om man bara hade utsteg bakåt.
 

Liknande trådar

Utrustning Tog BE-kort nu i höstas och därmed börjar det bli aktuellt att kolla på transporter. Tidigare har jag varit inne på att hitta något...
2
Svar
24
· Visningar
1 467
Senast: iNHALE
·
Utrustning Hej! Jag har haft uppehåll från hästeriet en tid men har nu köpt häst igen. Nu är det dags att kika på lämplig hästtransport till oss...
2
Svar
20
· Visningar
2 364
Senast: ako
·
Utrustning Jag har bestämt mig för att köpa en transport. Det stressar mig lite att vara beroende av att låna/hyra.. Har lite funderingar kring...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 332
Senast: Mimmimamma
·
Utrustning Hej! Har aldrig ägt transport tidigare, men nu vi letar efter ett till vår häst (170cm mankhöjd) och står i valet mellan ett begagnat...
Svar
11
· Visningar
1 451
Senast: Hedwig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp