Tips på hingstar som ger bra gångarter, storlek och hoppteknik?

FADressage

Trådstartare
Hej alla avelskunniga,

Kan ni tipsa om hingstar som avger bra gångarter, storlek (sto är 162) och hoppteknik?
Skriv även gärna era favvo hingstar för stunden och varför!! Dela med er! :D

Tack i förhand!
 
Personligen är jag mycket förtjust i Cascadello I sönerna Charleston & Clarksville som båda är långbenta och snygga i modellen och rör riktigt riktigt bra. Lite för unga än för att man ska veta vad dom ger men tycker dom är spännande båda två.
 
Håller med! Vi kikade på en och två ggr på Charleston. Vill man gå på något beprövat Holsteinerblod som ger storlek och mycke gång finns ju alltid Acodetto. Har själv en långbent,rörlig,ädel men med mycket power efter Cachas-Acodetto!
 

Liknande trådar

L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 103
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 267
Senast: nexxa
·
Avel Hej, hoppas få att få lite bra tips och råd här. Jag har ett D-ponnysto som jag vill använda för att få fram en liten storhästavkomma...
Svar
9
· Visningar
1 398
Senast: sorbifolia
·
Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 250
Senast: Lisalei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp