Tips på hingstval till svenskt halvblodsto?(DRESSYR)

Sv: Tips på hingstval till svenskt halvblodsto?(DRESSYR)

Vad vet ni om Flash Dancer I.M?

Tycker det verkar som en jättefin hingst men vet inte så mkt om honom.

Kommer de första avkommorna i år?:o:)
 
Sv: Tips på hingstval till svenskt halvblodsto?(DRESSYR)

Stoet är efter Rubinstein- Consul (trak)- Donnerhall- Pik Bube och hon är bl a helsyster till Regardez Moi som blev 10:a i WC 2009.

Ja, det finns verkligen hur mycket fina hingstar som helst. Det blir bara svårare och svårare att välja! :D
 
Sv: Tips på hingstval till svenskt halvblodsto?(DRESSYR)

han borde ha fått sina första förra året, tror han godkändes -08. Du gillar Don schufro-blodet och här får du det i litet format. Dessutom fick han omdömet "lättriden" av testryttarna. passar din donna ;)

nu flaxar du runt väldigt mycket.
Lambourgini kan jag inte alls se vad han skulle tillföra. gångartspoängen 7 7 8 imponerar inte.
Dalwhinnie -u.Rakel (31) (SWB) 26314 e.Rohdiamant 95065 - Amiral 764 –Indus 530 - inte direkt lätt härstamning på mamsen.
dessutom helt otestad. finns video på honom på Flyinge.

du har ett fint sto, nöj dig inte med en ok hingst.
 
Sv: Tips på hingstval till svenskt halvblodsto?(DRESSYR)

Titta på Lambourghinis blup, inte hans egna siffror.
 
Sv: Tips på hingstval till svenskt halvblodsto?(DRESSYR)

tycker inte de imponerar heller. har heller inte hört talas om nån framstående avkomma. Ingen hingst som imponerar på mig.
 
Sv: Tips på hingstval till svenskt halvblodsto?(DRESSYR)

Hans äldsta är inte så gamla, i första årgången finns de som placerats i lätta klasser.

Förutom min egen har jag sett en handfull och de har alla luftiga rörelser trots olika mödernen. Han har 124 i dressyr och 100 i hoppning, bara gröna staplar.
 
Sv: Tips på hingstval till svenskt halvblodsto?(DRESSYR)

Stoet är efter Rubinstein- Consul (trak)- Donnerhall- Pik Bube och hon är bl a helsyster till Regardez Moi som blev 10:a i WC 2009.

Ja, det finns verkligen hur mycket fina hingstar som helst. Det blir bara svårare och svårare att välja! :D

Åh med det stoet kan det ju sällan slå fel! :d;)
 
Sv: Tips på hingstval till svenskt halvblodsto?(DRESSYR)

han borde ha fått sina första förra året, tror han godkändes -08. Du gillar Don schufro-blodet och här får du det i litet format. Dessutom fick han omdömet "lättriden" av testryttarna. passar din donna ;)

nu flaxar du runt väldigt mycket.
Lambourgini kan jag inte alls se vad han skulle tillföra. gångartspoängen 7 7 8 imponerar inte.
Dalwhinnie -u.Rakel (31) (SWB) 26314 e.Rohdiamant 95065 - Amiral 764 –Indus 530 - inte direkt lätt härstamning på mamsen.
dessutom helt otestad. finns video på honom på Flyinge.

du har ett fint sto, nöj dig inte med en ok hingst.

Haha, flaxar runt?:D ---> :banana:

Mjo kanske men jag vill vara öppen för förslag och kollar därför på många hingstar. Behöver inte betyda att jag tycker alla är lämpliga för S, utan mer för att det är roligt att kika runt på hingstar och att få höra människors olika åsikter osv.
Sedan plockar jag ut de jag tycker är lämpliga till min "lista" för jämföra, vända och vrida.. :)
 
Sv: Tips på hingstval till svenskt halvblodsto?(DRESSYR)

Londonderry är trevlig, men tror bara han finns på FAI och om jag fattat rätt ang. Flyinges info så kommer de ej lösa licens på honom i år. = du kan ej regga på huduvstamboks papper i ASVH utan att själv lösa licensen á 5000kr om de nu inte höjt.

Däremot har du ju L-C blod via de två nya hingstarna Flyinge kommer ta in på, Royal Blend (Rotspon - L.C xx) och Don Henrico (Don Fredrico - L.C xx)
Båda väldigt bra hingstar, båda gjorde mkt bra HLP

Annars kanske Hampton kan vara nåt? Han har väääldigt fina fölungar och kanon stam med bra möderne.
Hohenstein blodet verkar alltid ge kanon typ så det kör jag på i år!
 
Sv: Tips på hingstval till svenskt halvblodsto?(DRESSYR)

Tack jag ska definitivt spana in dessa grabbar!:laugh:
 
Sv: Tips på hingstval till svenskt halvblodsto?(DRESSYR)

Uppdatering..

Just nu lutar valet åt JJ Rayban faktiskt, han känns rätt på många vis till mitt sto.:laugh:
 
Sv: Tips på hingstval till svenskt halvblodsto?(DRESSYR)

Kul att du nämner honom då jag har ett extra öga på honom och Skovens Rafael..

Visst är han vacker!!:love:

Men hur är temperamentet? Någon som har en avkomma?

Kunde inte vara bättre. Vaken men trygg, läraktig och villig att vara till lags.
De Noir är vad jag förstår rätt känd för att ge just ett bra temprament.

Lycka till med hingstvalet, ditt sto såg väldigt trevlig ut på bilderna!
 
Sv: Tips på hingstval till svenskt halvblodsto?(DRESSYR)

Kunde inte vara bättre. Vaken men trygg, läraktig och villig att vara till lags.
De Noir är vad jag förstår rätt känd för att ge just ett bra temprament.

Lycka till med hingstvalet, ditt sto såg väldigt trevlig ut på bilderna!

Tack så mkt!:)

Det känns så spännade även om det blir en lååång väntan tills fölis tittar ut.. förutsatt att allt går som det ska.
 
Sv: Tips på hingstval till svenskt halvblodsto?(DRESSYR)

****är snurrig*****
 
Senast ändrad:
Sv: Tips på hingstval till svenskt halvblodsto?(DRESSYR)

Han gillar jag också!
Han ligger med på min reserv lista (inte så många andra nygodkända som är godk i Hannover där jag vill regga.)

Ännu roligare är att han hade betygen 7,96 och 8,27 i hopp resp. dressyr på sitt 30-dagars prov, gissa vilket som är i hoppning?!! :D
 
Sv: Tips på hingstval till svenskt halvblodsto?(DRESSYR)

Vad vet ni om Flash Dancer I.M?

Tycker det verkar som en jättefin hingst men vet inte så mkt om honom.

Kommer de första avkommorna i år?:o:)

Flash får sina första avkommor i år, ja. Själv älskar jag den hingsten, har jobbat i ett stall där han stod som 3-åring :) Han är själv liten och ädel och rör sig helt fantastiskt. Har dessutom ett superhuvud, är snäll och lättlärd. =)
 
Sv: Tips på hingstval till svenskt halvblodsto?(DRESSYR)

Tror det kan bli en trevlig modell mellan JJ Rayban och mitt sto. :d
Reserv är Zuidenwind.

Två unga hingstar men det får gå ändå, dom känns mest rätt.

Sedan hoppas vi på att det INTE blir en fux!:o:angel:
 
Sv: Tips på hingstval till svenskt halvblodsto?(DRESSYR)

Har ett sto som påminner väldigt mkt om ditt och jag är inne på Boccelli eller Highcruiser....

Boccelli är nog favoriten faktiskt, dels är han själv jättefin och avkommorna verkar få mycket ifrån honom....

http://1.bp.blogspot.com/_cxmh_i1AV...AKU/6voks1DiOUs/s400/föreningsuppvisning2.jpg

Svårt att se på bilden om lika tycker jag, men den ser fin ut!:)

Vi har en åring i stallet efter Highcrusier, väldigt fin men stor!
Bocelli har jag varit inne på men söker en något ädlare hingst ändå, även om B är himla fin!:bow:

Som du säger lämnar han bra avkommor.
Mitt sto har två halv syskon efter Bocelli som ser lovande ut.
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag leker med tanken att betäcka mitt Kwpn tp- sto i sommar. Vi tränar på MSV nivå i dressyr, och min B-tränare tycker att hon är...
Svar
6
· Visningar
2 025
Senast: Chamsin
·
G
Avel Jag har ett Fux (något stickelhårig)sto på ca 166 imkh. Hon är E: Beach Boy- Zeus U: Pans Kaprifol- Kaliber-Utrillo Helt...
2
Svar
38
· Visningar
4 313
Senast: Galopphopp
·
Avel Hej, jag var inne här för längesen och startade en tråd. Men hittade tyvärr inte den så jag skapar en ny. Min häst har gått o skadat...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 646
Senast: Rifer
·
Avel Har ett xx sto e. Be my Chief - Music streak som är född 04 som nu har skadat sig i hagen och jag funderar nu på att ev betäcka om hon...
2
Svar
38
· Visningar
3 943
Senast: Zuzzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Kattbilder #9
  • Bukekullar 23/24

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp