Bukefalos 28 år!

Tips på hoppsadel!

Augusti91

Trådstartare
Hej!
Ska köpa ny hoppsadel till pållen, men är lite lost i vad jag ska välja. Lutar dock mer mot en begagnad, får ju mer för pengarna..
Tänkt på bl.a. Equipe sadlarna som jag älskar.
Men även andra såsom hbc, prestige golden star, prestige versailles, butet, globus etc.
Vill ha en mjuk sadel med bra stöd och som samtidigt passar mina dumma långa överben. Älskar också morris and nolan (har gold collection dressyr), sitter dock inte bra i deras senaste gold collection hoppsadel med överbenen.
Bommen får heller inte vara för svängd på sadlarna!


Snälla tipsa om olika sadlar negativt/positivt, alla märken!
Tycker dock ej om stubben eller syntet.
 
Sv: Tips på hoppsadel!

Överben? Röker du på överskänkel? Alltså dina lår?!
Det är flera av sadlar a du nämnde som har olika kåpstorlekar, större och mer framskjuten kåpa är kanske det du behöver?

Prestige Versailles' är en prisvärd sadel!
 
Sv: Tips på hoppsadel!

Jag är ju ett superfan av Prestige Paris D! Den är underbar och jag är själv lång med långa ben (175cm) och sitter som en smäck! :):love:

Den är något svängd men inte mycket! Finns dessutom till bra pris på begagnatmarknaden! (Under 10 om man är snabb)

Fick tyvärr sälja min sadel pga att jag tog bort hästen :( men det är nästan så att jag kommer att köpa nästa häst (om det blir någon :() efter sadeln istället för tvärt om! :o:o;):D
 

Liknande trådar

Utrustning Fortsatt sadelletande pågår ;) Nu undrar jag över Prestige och alla deras modeller på hoppsadlar. Det finns ju HUR MÅNGA SOM HELST...
Svar
8
· Visningar
2 862
Utrustning Jag är i akut behov av nya sadlar till min häst. Dressyrsadeln som provades ut för ett år sedan av en erkänt skicklig sadelutprovare är...
2
Svar
25
· Visningar
11 533
Senast: ylvalill
·
Utrustning Min lilla pärla har en svår rygg, har jag lärt mig nu. Den är rak, men ej spikrak, nästan lite svängd då han är skarpt överbyggd och pga...
Svar
3
· Visningar
2 849
Senast: DrT
·
Utrustning Fanns det inte en jättetråd förr om vilka sadlar som passar vilka ryggar :confused: Hur som helst: Jag är på jakt efter en hoppsadel...
Svar
4
· Visningar
1 931
Senast: PrinceFair
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp