Tips på hotell i Stockholm

clusia

Trådstartare
Jag och sambon ska ha en barnfri helg och äta på restaurang i Stockholm . Det är nu helgen som kommer (21-22).

Vi ska äta på Gondolen men har ni tips på hotell i närheten? Ska vara bra frukost, behöver inte vara värsta lyxhotellet men gärna ligga lite fint. Inte Clarion på Ringvägen eller Scandic malmen.
 
Vi bodde på Scandic Sjöfartshotellet. Ligger nära Slussen och där är det väl inte så fint men det är en kort promenad till Gamla Stan. Frukosten var god. Som Scandics brukar vara. Olika sorters bröd, pålägg, sill, äggröra, ägg, bacon, prinskorv, ostar, gröt, flingor, croissanter, kakor, frukt och en kyl med havremjölk, soyamjölk och andra allergivänligare alternativ. Har säkert glömt nåt.
 
Vi bodde på Scandic Sjöfartshotellet. Ligger nära Slussen och där är det väl inte så fint men det är en kort promenad till Gamla Stan. Frukosten var god. Som Scandics brukar vara. Olika sorters bröd, pålägg, sill, äggröra, ägg, bacon, prinskorv, ostar, gröt, flingor, croissanter, kakor, frukt och en kyl med havremjölk, soyamjölk och andra allergivänligare alternativ. Har säkert glömt nåt.
Tack ska kika på det. :)
 
Om jag bor på hotell i Stockholm brukar jag försöka bo på Scandic Gamla Stan, hur mysigt som helst och känns inte alls som ett "typiskt" Scandic-hotell :)
 
Lånar tråden lite och frågar om restaurangtips i centrala Sthlm. Gärna något som har bord en lördag kväll trots att en är sent ute :)
 
Nej, det är det inte. Man behöver bara byta i slussen, så om det är där man startar blir det ingen skillnad. Sitter på tunnelbanan just nu, och jag lovar, det är inte meckigt.

Tänkte att är man turist är det nog alltid meckigt med byte? Men okej gött att det rullar på smidigt för dig!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har blivit kallad till hälsokontroll. Det står i brevet att man får inte äta 10 timmar före, förstår att det har med värdena att...
2
Svar
20
· Visningar
1 092
Senast: movi
·
Fritid Huxflux ska jag på julbordskonsert första gången i mitt liv och Helsingborg av alla ställen. Ska se Martin Rolinski :love1: med Tess 🤩...
Svar
6
· Visningar
410
Senast: jemeni
·
Småbarn Vi ska åka till Stockholm i helgen med våra två 2,5-åringar. Vi kommer bo på hotell och tar gärna emot alla tips ni har om aktiviteter...
2
Svar
20
· Visningar
1 388
Senast: julgrisen
·
Fritid Kanske fel att prata tåg just nu, men jag behöver bukes samlade kunskap. ;) Jag hade tänkt åka till NY i september, men nu när jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 889
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp