tips på hund tack

L

linabergmer

Hej. Har planer på att skaffa hund...
Vilken ras rekomenderar ni? O varför? (ej små hundar)
Tack för svar!
 
det beror ju helt på vad du/ni är för människor och vad du/ni vill använda den till... samt hur mycket pälsvård/motion/pengar du/ni vill lägga ner. blir lättare att svara då :)
 
Oj, du måste ju berätta vad för sorts hund du vill ha också! Olika raser passar till olika personer beroende på en hel massa omständigheter!
 
Jag vill ha en hund som jag ska gå ut långa promenader med. Gärna ut o springa med. O som kan vara med ute när jag rider. Pengar är inga bekymmer, Pälsvården, det ska vara en hund som jag inte behöver kamma, duscha varje dag tex. men en gång i veckan e ok. Hellst inte behöva klippas, men det kanske alla hundar behöver?
 
Dalmatiner var det som slog mig när jag läste ditt inlägg. Men det finns många olika raser att välja på. Men alla hundar måste även få hjärngympa. Och utan träning så är det inte så många hundar som kan uppföra sig rätt under en ridtur. Då ska du kunna ha den under lydnad trots att du sitter på hästryggen och hunden vet att du inte kommer åt den. Den ska kunna inkallning och fot (gärna på båda sidor) och den ska kunna sitt/ligg vid ev. möte av bil eller annan hund. Den ska heller inte vara intresserad av vilt.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Mötte en kvinna ute i skogen som frågade om hon fick hälsa på mina hundar och jag svarade absolut men dom är smutsiga och kommer hoppa...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 175
Senast: Stergo
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 552
Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
653
Senast: Nordthor
·
Övr. Hund Hur har ni har tvåhundsägare vars partner inte delar hundintresset "fått igenom" skaffandet av en andra hund? Jag skulle så gärna ha en...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
5 905
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp