Tips på insektstäcke med avtagbar hals

Kristall10

Trådstartare
Ja som rubriken lyder så behöver jag tips på insektstäcke med avtagbar hals. Behöver tips utöver Amigo och Rambo.
Har letat både i år och förra året men inte hittat. Alla tycks vara med fast hals.

Så har ni tips så tar jag tacksamt emot!
 
Ridersport har ett sådant i deras egna märke Haglunds :)
Tack! 😊💕
Var in på deras sida i förrgår men lyckades tydligen inte se det. Antagligen för att det bara var bild på ett ihopvikt täcke 🙄
Funkar inte med hel hals då hästen i fråga har rätt tunn man och halstäcken nöter bort det fort. Så han har bara hals under de värsta insektsperioderna.
 
Tack! 😊💕
Var in på deras sida i förrgår men lyckades tydligen inte se det. Antagligen för att det bara var bild på ett ihopvikt täcke 🙄
Funkar inte med hel hals då hästen i fråga har rätt tunn man och halstäcken nöter bort det fort. Så han har bara hals under de värsta insektsperioderna.
Jag förstår precis vad du menar med de där med halstäcke undviker de i största mån på min rädd om manen 😎
 
Köpte s
Tack! 😊💕
Var in på deras sida i förrgår men lyckades tydligen inte se det. Antagligen för att det bara var bild på ett ihopvikt täcke 🙄
Funkar inte med hel hals då hästen i fråga har rätt tunn man och halstäcken nöter bort det fort. Så han har bara hals under de värsta insektsperioderna.

Köpte du täcket från Haglunds? Eller vad blev det istället?
 
Köpte s


Köpte du täcket från Haglunds? Eller vad blev det istället?
Jag har inte köpt ännu, blev en del andra utgifter den här månaden så jag avvaktar lite och än så länge har det varit så kallt så hästen i fråga har fått ha på sig regntäcke ute och inga flygfän i sikte. Men snart så kommer dom så jag måste se till att beställa 😊
 
Köpte s


Köpte du täcket från Haglunds? Eller vad blev det istället?
Beställde ett Haglunds och fick det i fredags. Så han fick ha på sig det i helgen men det glider bara på sned, och inte lite heller! Samma sak när jag provade det på andra hästen som är en helt annan modell, gled bara på sidan. Så jag ska se om jag får reklamera det... Irriterande.
Som det ser ut nu så är enda alternativet ett Rambo, det har han haft förut och det sitter bra på honom men jag var inte sugen att lägga ut dom pengarna just nu 😩 FFB6B542-6967-4847-ABA7-3C7A87924262.jpeg
 
Beställde ett Haglunds och fick det i fredags. Så han fick ha på sig det i helgen men det glider bara på sned, och inte lite heller! Samma sak när jag provade det på andra hästen som är en helt annan modell, gled bara på sidan. Så jag ska se om jag får reklamera det... Irriterande.
Som det ser ut nu så är enda alternativet ett Rambo, det har han haft förut och det sitter bra på honom men jag var inte sugen att lägga ut dom pengarna just nu 😩Visa bifogad fil 31528

Typiskt! Jag chansade faktiskt och beställde ett men det låg inte så bra utan jag har mailat att jag vill returnera det. Var lite för trångt i bogen. Jag har beställt ett från Nisch Häst istället men det har inte kommit än. Kollade även täcken hos Hästhuset, men deras flugtäcken utan hals hade inget foder på insidan.
 
Typiskt! Jag chansade faktiskt och beställde ett men det låg inte så bra utan jag har mailat att jag vill returnera det. Var lite för trångt i bogen. Jag har beställt ett från Nisch Häst istället men det har inte kommit än. Kollade även täcken hos Hästhuset, men deras flugtäcken utan hals hade inget foder på insidan.
Upplevde oxå att det var lite litet i storleken. Verkar vara svårt att hitta ett inte allt för dyrt som ligger bra...
Både Amigo och Rambo ligger stilla och bra, men Amigo är för stort i bogen så det ligger an för långt ner på bringan och ger därför skav. Annars är det ju lite bättre pris på det.
 
Upplevde oxå att det var lite litet i storleken. Verkar vara svårt att hitta ett inte allt för dyrt som ligger bra...
Både Amigo och Rambo ligger stilla och bra, men Amigo är för stort i bogen så det ligger an för långt ner på bringan och ger därför skav. Annars är det ju lite bättre pris på det.

Jag vet inte hur mycket det kommer användas eller hur länge det får leva så jag måste erkänna att jag faktiskt inte tittat så mycket på de lite dyrare förrän jag vet om det är värt pengarna.
 
Jag vet inte hur mycket det kommer användas eller hur länge det får leva så jag måste erkänna att jag faktiskt inte tittat så mycket på de lite dyrare förrän jag vet om det är värt pengarna.
Ja använder man inte så mycket så är det ju klart en fördel om man kan hitta billigare alternativ.
Till ena hästen, den som rids används det hela sommaren. Amigotäcket har hållit i typ 5-5 år nu, var egentligen inköpt till en annan häst som jag inte har kvar.
Rambotäcket var som nytt efter en sommar men skickade med det när jag sålde hästen för tre år sedan. Nu är hästen tillbaka som aktiv pensionär hos mig men inte täcket 🙄
 
Jag har haft Rambo Protector till min, men det är ju rätt så dyrt. Köpte ett från Nisch istället förra sommaren och måste säga att jag är väldigt nöjd. Passformen är toppen och det torkar snabbt efter en regnskur. Det sitter på plats och inget skav. Enda minuset är rivstyrkan, men å andra sidan kan jag köpa flera st till priset av ett Rambo. Halsen är inte avtagbar, men täcket är så lätt och halsen så rymlig att jag inte tycker att manen skadas så som i de tyngre täckena.
 
Jag har haft Rambo Protector till min, men det är ju rätt så dyrt. Köpte ett från Nisch istället förra sommaren och måste säga att jag är väldigt nöjd. Passformen är toppen och det torkar snabbt efter en regnskur. Det sitter på plats och inget skav. Enda minuset är rivstyrkan, men å andra sidan kan jag köpa flera st till priset av ett Rambo. Halsen är inte avtagbar, men täcket är så lätt och halsen så rymlig att jag inte tycker att manen skadas så som i de tyngre täckena.

Låter ju lovande! Jag beställde ett med avtagbar hals därifrån som förhoppningsvis kommer om ett par dagar.
 
Jag har haft Rambo Protector till min, men det är ju rätt så dyrt. Köpte ett från Nisch istället förra sommaren och måste säga att jag är väldigt nöjd. Passformen är toppen och det torkar snabbt efter en regnskur. Det sitter på plats och inget skav. Enda minuset är rivstyrkan, men å andra sidan kan jag köpa flera st till priset av ett Rambo. Halsen är inte avtagbar, men täcket är så lätt och halsen så rymlig att jag inte tycker att manen skadas så som i de tyngre täckena.
Låter ju toppen. Jag vet dock inte om jag vågar beställa något mer budgettäcke. Beställde från my one förra sommaren som inte alls passade och nu detta. Blir dyrt i längden att köpa täcken som inte passar...
 
Lägger hellre lite mera pengar och får något bättre, tycker jag lärt mig genom åren att de lite dyrare är bättre kvalité, så numera köper jag bara rambo. Håller ju flera år, köper jag skräp som Haglunds och hööks så får jag köpa flera om året för de inte håller. Så i detta fall är dyrast bäst. Både i slitstyrka och passform. Men alla tycker olika. Du kanske hittat något som känns bäst för just dig
 
Lägger hellre lite mera pengar och får något bättre, tycker jag lärt mig genom åren att de lite dyrare är bättre kvalité, så numera köper jag bara rambo. Håller ju flera år, köper jag skräp som Haglunds och hööks så får jag köpa flera om året för de inte håller. Så i detta fall är dyrast bäst. Både i slitstyrka och passform. Men alla tycker olika. Du kanske hittat något som känns bäst för just dig

Jag köpte Nisch främst inte för priset utan för den höga slitstyrkan och passformen.
 
Premier Equine har åtminstone en variant, men kanske fler, jag har inte varit inne och läst på alla. Deras grejer har utmärkt passform, iaf det jag har testat.
 
Är nu löjligt nöjd över mitt fynd jag gjorde igår 😁
Ett Amigo Mio flugtäcke för halva reapriset, dvs 199kr! Visserligen ville jag helst ha med avtagbar hals och magplatta. Men efter att ha provat diverse olika varianter som inte sitter bra så tänkte jag att det får bli ett sånt då jag vet att horseware ligger bra på honom (förutom Amigo bugbuster). Täcket kändes lätt och halsdelen var väl tilltagen så det känns som att den inte kommer att skava nämnvärt på manen.
Efter flera rullningar och en hel natt ute så låg täcket perfekt när jag tittade till hästarna i morse. Lycka! 😍✌🏻
25E2E978-B713-4C80-9818-CD89F690E2E6.jpeg
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har ett halvblod som passar perfekt i stl 145 HW Rambo Original med v-knäppning (Supreme fungerar också, i alla fall på äldre...
Svar
11
· Visningar
484
Senast: Lemeie
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
788
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag har en SWB med brett ansatt hals och bred/djup bål. Hon har Rambo i det mesta ute men kan även klämmas in i Amigo när det krisar...
2
Svar
24
· Visningar
1 295
Senast: Corax
·
Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 440
Senast: Buongusto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp