Tips på jobb?

Passion

Trådstartare
Jag söker ett jobb där jag får jobba ensam, utan massa stress och stora ansvarsområden (helst ska jag lätt gå att byta ut mot en vikarie) och hellre ett fysiskt jobb än ett som kräver massa tankeverksamhet.

Nu är jag sjukskriven och ska snart ut i arbetslivet igen men måste byta inriktning eftersom jag brände ut mig på mitt förra jobb.

Jag kunde inte vara borta en enda sjukdag eftersom jag har en speciell utbildning, jag stressade ihjäl mig med allt som skulle fixas och ordnas i tid.
Det var en massa kundkontakter som jag ensam hade hand om och jag tycker det är jobbigt att hamna med kollegor som jag "måste" vara social med varje dag.


Funderar på att köra fordon. Budbil, lastbil kanske?
Eller jobba med djur, avbytare vore inte så dumt.

Är det någon som jobbar med något av ovanstående och kan berätta lite?
Eller någon som har tips på annat?
 
Sv: Tips på jobb?

Jag har en kompis som jobbar med att packa såna där matkassar som folk får hem färdigpackade. Man går hela dagarna i ett lager och plockar saker från en hylla, man har ett headset där en röst säger vad man ska ta. Det kanske vore något? Ingen mänsklig kontakt, inget ansvar, man är helt utbytbar, och behöver inte tänka alls, utan det är bara att ta den varan man blir tillsagd att ta.
 
Sv: Tips på jobb?

Personlig assistent ?

En personlig assistent jobbar väl aldrig ensam? Rimligen är man ju oavbrutet tillsammans med brukaren. Plus att det blir jätteproblem om man är sjuk, för då är risken att brukaren inte får tag på någon annan.
 
Sv: Tips på jobb?

Jag söker ett jobb där jag får jobba ensam, utan massa stress och stora ansvarsområden (helst ska jag lätt gå att byta ut mot en vikarie) och hellre ett fysiskt jobb än ett som kräver massa tankeverksamhet.

Nu är jag sjukskriven och ska snart ut i arbetslivet igen men måste byta inriktning eftersom jag brände ut mig på mitt förra jobb.

Jag kunde inte vara borta en enda sjukdag eftersom jag har en speciell utbildning, jag stressade ihjäl mig med allt som skulle fixas och ordnas i tid.
Det var en massa kundkontakter som jag ensam hade hand om och jag tycker det är jobbigt att hamna med kollegor som jag "måste" vara social med varje dag.


Funderar på att köra fordon. Budbil, lastbil kanske?
Eller jobba med djur, avbytare vore inte så dumt.

Är det någon som jobbar med något av ovanstående och kan berätta lite?
Eller någon som har tips på annat?

avbytare är nog absolut inget för dig! Tyvärr. Eller iaf när jag jobbade som avbytare så var det stressigt och mycket stora ansvar. Det är ju du som ska ringa vet och semin mm om något händer djuren, vissa dagar kan man få ta flera gårdar och då ÄR det stressigt.
Och när jag som avbytare jobbade så var ju bonden ledig och då kvittade det om jag var förkyld korna ska mjökas ändå, djuren vill ha mat och bonden är bortrest. Oftast är det kanske bara du som är upplärd på just den gården så det är bara att pallra sig iväg till jobbet.

Jag berättar det här för att du ska förstå att det är mycket som faller om du tror med dina premisser kan sköta ett avbytarjobb, inte för att vara elak. Hoppas du hittar nåt jobb som passar dig! Lycka till!
 
Sv: Tips på jobb?

Budbil eller transport går nog helt bort, det är tidvis extremt stressigt och pressande, många har idag ohållbara körningar där tiden försöker pressas in absurdum.

Parkarbetare, plantskola är två exempel jag tänker på spontant. Städerska i rätt objekt (nattstädning t ex).
 
Sv: Tips på jobb?

Håller med. Avbytarjobb är INGET för den som vill undvika stress. Man kan även glömma det jobbet om man vill kunna vabba eller vara sjukskriven.
Själv fick jag typ rymma från akutmottagningen i vintras, efter en skallskada, då jag hade 50 kor att sköta, och bonden var i utlandet.
Sköterskorna på akuten var INTE glada.
 
Sv: Tips på jobb?

En personlig assistent jobbar väl aldrig ensam? Rimligen är man ju oavbrutet tillsammans med brukaren. Plus att det blir jätteproblem om man är sjuk, för då är risken att brukaren inte får tag på någon annan.

Vi är 7 st som jobbar med min brukare , men vi jobbar ensamma
 
Sv: Tips på jobb?

Men TS vill ju jobba ensam. Att då hela arbetstiden vara tillsammans med en brukare (fy vilket hemsk ord!) är ju inte direkt "ensamt".
 
Sv: Tips på jobb?

Men TS vill ju jobba ensam. Att då hela arbetstiden vara tillsammans med en brukare (fy vilket hemsk ord!) är ju inte direkt "ensamt".

Ok; jag trodde det var utan arbetskamrater..då vet jag inte vad man kan jobba med om man måste vara alldeles ensam ensam....
 
Sv: Tips på jobb?

Det finns rätt många såna jobb, man kan ju jobba med en maskin eller en dator t ex, eller med skog eller djur.
 
Sv: Tips på jobb?

Jag tänker spontant vissa städjobb, t ex städa kontorslokaler eller skolor efter arbetstid.
En del lagerarbeten kanske, även om man där oftast har arbetskamrater, i alla fall om man inte ska vara helt oumbärlig.
Parkarbeten som föreslagits tidigare.

Svårt med kombinationen ensamarbete och inte vara oumbärlig. Lättare att kunna vara borta om man är flera på arbetsplatsen, men kanske andra kommer med bättre förslag.
 
Sv: Tips på jobb?

Jag söker ett jobb där jag får jobba ensam, utan massa stress och stora ansvarsområden (helst ska jag lätt gå att byta ut mot en vikarie) och hellre ett fysiskt jobb än ett som kräver massa tankeverksamhet.

Nu är jag sjukskriven och ska snart ut i arbetslivet igen men måste byta inriktning eftersom jag brände ut mig på mitt förra jobb.

Jag kunde inte vara borta en enda sjukdag eftersom jag har en speciell utbildning, jag stressade ihjäl mig med allt som skulle fixas och ordnas i tid.
Det var en massa kundkontakter som jag ensam hade hand om och jag tycker det är jobbigt att hamna med kollegor som jag "måste" vara social med varje dag.


Funderar på att köra fordon. Budbil, lastbil kanske?
Eller jobba med djur, avbytare vore inte så dumt.

Är det någon som jobbar med något av ovanstående och kan berätta lite?
Eller någon som har tips på annat?

kommunens parkförvaltning;)
 
Sv: Tips på jobb?

Väktare. Ta något nattjobb på ett objekt. Då går du ronder osv, oftast jobbar man ensam i 12 timmars pass.
 
Sv: Tips på jobb?

Jag sadlade om till fårklippare. Man blir inte miljonär och det är ganska tungt, men fritt och man väljer själv sina kunder. Och om man inte vill vara social kan man skylla på att maskinen låter så man ändå inte hör vad folk säger;)
 
Sv: Tips på jobb?

Brevbärare passar perfekt in.
Sitter i en bil och petar post in i lådor i princip hela arbetsdagen. Enda stressen är om bilen kajkar och man blir mycket försenad, då kan man få lite småirriterade pensionärer, som saknar sin post, framvaggande till bilen.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 081
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 524
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Jag har aldrig skrivit i den här delen av forumet förut men det här är nog i allmänhet ett rätt dåligt diskussionsunderlag då det är så...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 435
Senast: Cattis_E
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 579
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp