Bukefalos 28 år!

Tips på kam

Glimfeather

Trådstartare
Måste bara ge ett tips, som underlättat mitt liv med pälshund i tovåldern väldigt mycket, till alla som har en hund med mycket underull som tovar sig hela tiden. Det finns en kam som ser ut som en kratta med två rader piggar en längre och en kortare ullen bara snöar bort! Jätteskönt och praktiskt då hunden inte behöver den pälsen som är en rest av valppälsen. De hrä kammarna funkar på de långhåriga hundarna men inte på hundar med pudelliknande päls tyvärr.
 
Sv: Tips på kam

Skall genast botanisera efter en sådan. Piggborsten börjar bli för mesig faktiskt.
 
Sv: Tips på kam

vi har en jättebra kam till våran hund som pinnarna "snurrar" på.. då får man ut tovorna mycket lättare :)
iallafall på min Cavalier ;)
 
Sv: Tips på kam

Mesig ja! den använder jag numer bara till ansiktet och benen, där de små tovorna finns!
 
Sv: Tips på kam

Jag använder en borste som tar bort päls när hunden fäller, superbra!
 
Sv: Tips på kam

Tror jag säkert :) men min hunde fäller inte, sen pälsen fastnar under den långa pälsen ist och bildar tovor...
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 804
Senast: Jeps
·
Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
7 803
Senast: Fetaost
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
28 613
Senast: Åsa A
·
Katthälsa Varning för smärre roman! Hello everybody! I januari adopterade jag en gammal tant-katt, på nu nätta 14 år :D En katt som hastigt och...
Svar
12
· Visningar
6 646
Senast: Mumfie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp