Tips på kloslip

Sofie.S

Trådstartare
Ebbot har väldigt grova klor och jag är livrädd att klippa honom i pulpan. Han tycker inte att det är super roligt så jag blir lätt stressad och håller nästan andan när vi klipper. :angel: Jag skulle vilja pröva kloslip! Någon som har tips på någon prisvärd och hållbar elektrisk kloslip?
Har fått tips om Scholls elektriska fotfil, någon som provat den?
Hunden är en mastiff så får inte vara en för klen fil.
 
Tyvärr inget tips. Jag köpte för ngt år sen en kloslip från oster (denna *Länk borttagen av moderatorn*

Gav den en chans ett tag med tyckte den tog alldeles för lite/var alldeles för svar. Ascot har då inte så grova klor som jag antar din hund har/kommer ha som vuxen. Möjligen är den med sladd bättre. Den i länken ovan är batteri driven.

Jag föredrar alltså klotång. Vad man ska tänka på är att klippa runt klon, dvs på sidorna, ovanifrån etc. av klon och då klippa lite gran i taget istället för att klippa endast med ett klipp. Frånsett att man har en riktgt vass klotång så har jag det senaste åren fått lära mig att det är viktigt att klippa på sidorna för att undvika att klämma (pratat ej om att klippa utan klämma) pulpan.

Kanske har någon annan dock tips om en kloslip
 
Senast ändrad av en moderator:
Jag använder klotång och klipper runt pulpan och använder sen en fotfil och filar det sista. Tycker det funkar väldigt bra :)

En vanlig fotfil alltså. Den eldrivna tog sämre...
 
Det är nog scholls elektriska fotfil jag har. Men jag tycker som sagt att det funkar bättre med en "vanlig" som man filar med själv.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 641
Senast: anna_panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Födda -21
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp