Tips på mascara, ej vattenfast

Lilla_Gubben

Trådstartare
Som rubriken lyder, någon som har tips på en prisvärd vardagsmascara som inte är vattenfast... Det är läge att byta ut den befintliga, men den verkar ha gått ur sortimentet. Köpte en annan av samma märke, men den var supervattenfast, får slita med borttagningsmedel för att få bort den :/.
 
Vill du ha nåt som är lätt att tvätta bort så undrar jag om den finns kvar som jag brukade ha för ett antal år sen. Den som är röd i ena halvan och vit i andra halvan. Med två borstar, svart i ena änden och vit i andra. Minns inte märket, nån som vet? Sjukt lätt att ta bort. Man håller en bommulspad (fuktad med varmt vatten) mot ögat 30 sek, sen ramlar mascaran bort i klumpar. Låter konstigt kanske, men sååå praktiskt för då blir man inte svart om kinderna eller nånting. Bara att plocka bort mascaraklumpen med fingrarna sen liksom :)


Edit: loreal double extension var det!
 
De enda som funkar på mig är cliniques som man tvättar bort med varmt vatten. Den silvriga som heter något med curl är super. Håller bättre än de vanliga som inte är vattenfasta, men är så mycket lättare att få bort än de vattenfasta.
 
Googla på tubing mascara. Dom sitter som en tub på fransarna och lossnar lätt när man vill att de ska lossna.
Finns flera sorter men vet inte vilka som finns i affärer nära dig :)
 
Jag gillar Sensais 38 grader mascaror, tvättas bort med varmt vatten, sitter väldigt bra under dagen, inte ens som man sover otvättad, ramlar mascaran ned under ögonen.
Den slår jag också ett slag för!
Jag blir svart under ena ögat av alla mascaror. Men absolut minst av denna, och plus att den är lätt att ta bort när man bara behöver varmt vatten :)
 
Jag kör med Fiberwig. Också en sådan variant som man tvättar bort med varmt vatten. Sitter som berget annars och lossnar finfint med varmvatten.
 
Stort tack för alla tips. Några har jag provat förr och några är nya. Sensai har jag inte hört talas om, men verkar vara värd att prova :)
 
Googla på tubing mascara. Dom sitter som en tub på fransarna och lossnar lätt när man vill att de ska lossna.
Finns flera sorter men vet inte vilka som finns i affärer nära dig :)

Jaa det var det jag menade ovan också, visste inte att det fanns ett speciellt namn för det :D
 
Max Factor Clump Defy tycker jag är överlägset bäst budgetmascara. Av tubmascarorna så gillar jag cliniques bäst den som både är för volym och längd :)
 
Jag har använt Loreals Volume million lashes sen Damernas värld utsedde den till årets bästa mascara för några år sen. Den har vunnit det priset flera gånger fast i de olika varianterna, helt enkelt för att den är riktigt bra och kostar typ 100-200 kronor mindre än andra märken som kan tävla med den. Jag har den lila som heter So Couture, testade den gröna Féline men den funkade inte alls på mig så jag bytte tillbaka till gamla borsten, verkar bara vara borsten som skiljer mellan de sorterna. Dock ingen tubmascara utan vanlig som tvättas bort med "tvål" och vatten.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Efter tips i en tråd här på buke för några år sen köpte jag Snapscara från Maybelline, den första mascaran jag haft som inte smular och...
2
Svar
36
· Visningar
2 062
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
736
Senast: Trassel12
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 040
Senast: Sasse
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
926
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp