Tips på massa namn!

Maiisan

Trådstartare
Hej på er! Skulle behöva hjälp med en massa hästnamn till både hanar och honor! Har inga speciella kriterier på namnen utan posta det ni tycker är fint och det ni kommer på :) Det behöver inte heller vara på bara svenska eller engelska utan har ni namn på andra språk också så får ni gärna dela med er!

Ps. Har namnet en speciell betydelse så får ni gärna skriva det också :)
 
Jag tror att det är svårt att få många kommentarer när det är så fritt.
Många här är duktiga på att hitta riktigt bra namn med vissa teman eller på vissa bokstäver.

Utmana oss! :-)
 
Jag tror att det är svårt att få många kommentarer när det är så fritt.
Många här är duktiga på att hitta riktigt bra namn med vissa teman eller på vissa bokstäver.

Utmana oss! :-)
Åh, jag kan inte komma på några teman, men tänk gärna på ett eget tema och skriv namn utifrån det :)
 
Egentligen heter alla hästar Farbror oavsätt ras, ålder och kön även om de inte vet om det:love:

Några hästnamn på 3 olika språk
Mitra
Tundra
Polarvind
Dimma
Charlie
Rasmus
Krinolin
Mejram
Favole
Fåle
xiǎomǎ (ponny på kinesiska)
měilì ( vacker på kinesiska)
péngyou ( vän på kinesiska)
mòlì ( jassmin på kinesiska)
Mandolin
skuggfaxe ( i tolkiens värld finns många fina namn)
Sleipner
Lacrimosa
mellifluous
ineffable
quiver
nefarious
serendipity
limerence
iridescent
luminescence
solitude
oblivion
vellichor
eloquence


Listan är hur lång som helst, men det är lättare att avgränsa till något eller om man får veta ras/ färg etc
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag och sambon vill skriva testamente för att "reda ut" ett par saker. Men vi har ju absolut inte råd att ta hjälp av någon att skriva...
2
Svar
25
· Visningar
900
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 623
Senast: MML
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
786
Senast: Rosett
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 285
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp