Tips på mensapp

tigerflicka

Trådstartare
Efter att ha slutat med preventivmedel som satte mensen på paus är det dags nu igen att hålla koll på mensen.
Vad använder ni för appar och vad är bra/dåligt med appen?
 
Jag har "p tracker", eller om den egentligen heter period tracker, loggan är en blomma. har inget dåligt att säga med den. Tycker den brukar pricka rätt på nästa mensdag så gott som varje gång (har ju haft den några år så den har ju sett mönstret).
Har ingen annan kalender i telefonen så brukar öppna den för att kolla vilken veckodag ett visst datum är också.
 
Jag har testat specifika appar men håller med @Rosett , finner det enklare att bara notera det i kalendern. Men då skriver jag bara upp datum. Vill man ha koll på pms, ägglossning etc så är kanske en app bättre.
 
Jag använder OvuView. Gillar att det går att hålla koll på ungefär vilka symptom som helst som är viktiga för en själv. Har iofs inte provat någon annan app heller.
 
Kan man få in det i Garmin-appen? Hur?


IMG_1968.png
 
Jag har testat specifika appar men håller med @Rosett , finner det enklare att bara notera det i kalendern. Men då skriver jag bara upp datum. Vill man ha koll på pms, ägglossning etc så är kanske en app bättre.
Jag har ett uppslag i kalendern där hela året finns, en kolumn för varje månad och på varje datum en liten rad där man kan skriva, t.ex. äl och m. Det blir väldigt bra översikt också eftersom jag ser hela året på en gång.
Datumen är på samma rad (alltså den 1a är på rad 1 osv) så man ser om mensen blir oregelbunden, längre eller kortare.
 
Jag använder en app som heter Maya. Finns en gratis version men vill man låsa upp alla funktioner kostar den.

Är däremot mer än nöjd med det som ingår i gratisversionen, finns statisk över tidigare cyklar, den förutspår symptom och humör utefter din cykel och du kan själv fylla i om det stämmer eller om du har andra symptom än de som föreslås.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Är det någon som har bra tips på en slimmad app för anodroid för att göra anteckningar över tid? Jag har börjat väga mig lite mer...
Svar
6
· Visningar
412
Senast: Exile
·
IT & mobiler Jag har Youtube premium och har en del låtar nedladdade så att man kan lyssna offline. Ibland krånglar det, men det brukar lösa sig...
Svar
1
· Visningar
220
Senast: Enya
·
  • Artikel
Dagbok Jag har kontakt med arbetsterapeut på habiliteringen och vi har börjat nysta i hur jag skulle kunna få en bättre fungerande vardag. Så...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 898
Senast: Wille
·
Mat Någon som har tips på bra app med olika recept? Vill ha tips om enkla rätter och där man kan göra veckomenyer och inköpslistor...
Svar
9
· Visningar
597
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp