Bukefalos 28 år!

Tips på mjukmat som katter gillar

A

aabbccdd

Mina 2 katter äter mest pellets men de har fått in vanan att de får lite mjukmat till frukost och sen på kvällen också. De tigger verkligen efter mjukmaten men sen slickar de bara såsen och lämnar bitarna. Hunden som får äta upp allt överblivet äter snart mer kattmat än hundmat. Har provat olika sorter och de verkar inte ha hittat någon favorit.

Ja, jag vet att jag bara borde strunta i mjukmat men nu är de bortskämda och får som de vill. :)

Har någon hittat någon mjukmat som era katter faktiskt tycker om?
 
Sv: Tips på mjukmat som katter gillar

Prova att mosa maten med en gaffel, det gör att våra katter äter upp allt istället för bara såsen.
 
Sv: Tips på mjukmat som katter gillar

Mina katter brukar oxå börja med att slicka av såsen/gelén men sen kommer de tillbaks efter en stund och äter resten. De går förresten och småäter hela tiden.
Prova att ge dem lite tid så kanske de äter upp allt.
Den godaste blötmaten mina katter vet är Pussis Marinades portionspåsar men det får de bara i bland. Annars äter de Mjau/Pussi/ICA-burkar.
 
Sv: Tips på mjukmat som katter gillar

Mina äter också lite blötmat morgon och kväll. Det är absolut ingen idé att ge dom: burkmat - blää kanske kan äta lite när den är nyöppnad men inget mer!
Paté, gele, tetraförpackningar går bort....olika småpåsar med mat i sås kan gå ner men det är ingen garanti.
Deras absoluta favoriter är pyttesmå burkar Gourmet, helst 4-pack delikatesser. Jag har hittat en affär som säljer för inte så stora pengar.
Hur som helst är det billigare att köpa något dyrare som dom äter istället för något billigt som kastas ;)

Näej dom är inte ett dugg bortskämda :angel:
 
Sv: Tips på mjukmat som katter gillar

Jag testade en del sorter innan jag hittade vad min katt verkade tycka om bäst, Mjau utan sås. Ibland händer det att han bara slickar i sig gelébitarna, men jag låter skålen stå framme så han kan äta resten senare om han vill. Annars brukar det funka att mosa köttbitarna.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 212
Senast: Sassy
·
Katthälsa Vår omplacering sen drygt en månad tillbaka har blivit lös i magen. Jag fick duscha av henne mitt i natten nu när jag upptäckte det...
Svar
5
· Visningar
478
Senast: Hoarfrost
·
Övr. Hund Min snart fem månaders dvärgpudel tycker Mush inte är såhär jättegott. Hon äter, men jag får truga henne. Hon ska egentligen äta nio...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
3 634
Övr. Katt Hejsan! Jag har en katt som beter sig väldigt konstigt på kvällarna och nätterna. Merida är en 2 årig ragdoll som bott hos mig hela...
Svar
8
· Visningar
2 361

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp