Tips på namn till lösdrift!

Inezl

Trådstartare
Hej! Finns det några tips där ute vad man skulle kunna döpa en lösdrift? 😃 Ett nystartat företag. Själva lösdriften och företaget kanske inte ens behöver samma namn?

För att få en bättre känsla: Det är mycket fokus på naturlig rörelse, det är blandflock och fri tillgång på hö. Stor, ”välutrustad” anläggning.
Vi är 3 personer som ska driva den
 
Tittut var ett gulligt förslag :).

Annars tycker jag det är fint att fortsätta med gårdens gamla namn, eller göra ett rimligt baserat på vad platsen är. Ekbackens tillexempel, om det är en backe med ekar på.
Sånt gillar jag också. Det fanns just en Ekvägen där jag bodde, med en stor vacker gammal ek precis i början. Otroligt pittoreskt utan att bli krystat eller sockersött.
 
Tittut var ett gulligt förslag :).

Annars tycker jag det är fint att fortsätta med gårdens gamla namn, eller göra ett rimligt baserat på vad platsen är. Ekbackens tillexempel, om det är en backe med ekar på.
Fint förslag!

Man kan även ta gammalsvensk stavning på platsen, om man vill.

Om man vill sticka ut lite.

Annars tycker jag Tittut var ett jättebra förslag.

Kanske skall man, oavsett, lägga till "lösdrift", så vet man direkt vad det rör sig om?
 
Något som speglar verksamheten hyfsat i namnet I alla fall. Annars tappar man lätt bort/blandar ihop olika ställen om man är på jakt och hittar flera. Jag följer ett gäng olika typer av paddock paradise grupper osv på fb och insta och lär mig knappt vilka länder de ligger i ens 😅 Men inspiration ger de såklart ändå.
 

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
764
Senast: Rosett
·
Hästvård Ska försöka sammanfatta kort. Min welsh hade en kolikkänning i maj. Vi hade varit ute och betat gräs 10 min och sen fick hon stå i boxen...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 686
Senast: Habina
·
Anläggning står i ett dilemma, har blivit erbjudit en stallplats i ett stall som är närmare mitt hem & även har mycket positiva saker med sig men...
2
Svar
29
· Visningar
4 689
Hästvård Min ena häst (shettissto, 1 år) har den senaste tiden ofta haft lös avföring. Första gången jag lade märke till det var det ganska kort...
Svar
11
· Visningar
1 508
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp