Tips på oemotståndlig müsli till kräsen häst?

Krafft performance low starch Musli Har funkat här med. Det enda som varit smakligare än det är Hestekraft Musli men den vet jag inte ens om den finns längre
Hestekraften gillade min kräsna gammelman med. Var lite bökig att få tag på. Men god enligt pålle. Särskilt då de "poppade" majsen
 
För min kräsna var det Kraffts High Protein müsli som var nyckeln. Luktar så gott och nuvarande häst älskar den också.
 
Min kräsne äter Dodson & Horrells sixteen plus, trots att han bara är 9... Detta är det enda jag lyckats få honom att äta trots mineraler och diverse tillskott i. Han får inte många dl så då måste det verkligen vara nåt gott för att tillskotten inte ska ta överhand.
 
Tack för svar! Löste det genom att hon får de vråläckliga lösa mineralerna uppblötta i Probihorse o sen spruta i munnen. Då gick muslin jag hade ner (för o blanda med ej så äckliga tillskott). Men som tips till andra med kräsna hästar kan jag tipsa om Urtemash från Amequ (Granngården), den älskar hon! Ratar de flesta andra, tex Kraffts, Pavo, Hippo mfl
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 025
Senast: Irival
·
Foder & Strö Jag väntar fortfarande på höanalysen som borde komma vilken dag som helst nu. I väntan på den sitter jag och läser om alla möjliga...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 946
Senast: mackan
·
Foder & Strö Har letat runt och fått en hel del råd om vad jag kan ge min kräsna häst för foder, men tänkte höra mig för lite mer. Han behöver...
2
Svar
20
· Visningar
4 812

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp